241399

افزایش ۱۳۴ درصدی اخذ حقوق دولتی از معادن آذربایجان غربی

دنیای معدن: در یکسال گذشته ۳ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن آذربایجان غربی وصول و به خزانه مرکزی واریز شده است

به گزارش دنیای معدن،  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به تغییر نگرش دولت در خصوص توسعه معادن و ایجاد شفافیت در این حوزه با ایجاد و راه اندازی سامانه های مرتبط با معادن از جمله کاداستر تمامی فرآیندهای معدنی از ثبت محدوده تا صدور پروانه بهره برداری از این طریق می باشند.

 

سرتیپی با اشاره به عملکرد یک سال گذشته معادن استان تصریح کرد: از دهه فجر سال ۱۴۰۰ تا دهه مبارک فجر امسال در استان ۳۴ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های تازه کشف شده صادر شده است که در حال حاضر بطور کلی ۲۳۵ محدوده اکتشافی وجود دارد.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده ۲۲  فقره گواهی کشف برای محدوده های معدنی که به مراحل پایانی اکتشاف رسیده و در شرف بهره برداری می باشند با ذخیره قطعی بیش از ۹۲ میلیون تن انواع مواد معدنی صادر گردیده است.

سرتیپی اضافه کرد: طی یکسال گذشته ۴۷ معدن در استان با ظرفیت استخراج سالانه بیش از یک میلیون و ۷۹۳ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۰۲ نفر در استان به بهره برداری رسیدند که برای استخراج از این معادن بیش از یک هزار و۶۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

مدیر کل صمت استان با اشاره به اینکه دریافت حقوق دولتی از معادن سبب توسعه زیر ساخت های اساسی در مناطق معدن خیز هست گفت: طی یکسال گذشته از معادن بهره برداری استان ۳ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال حقوق دولتی وصول و به خزانه مرکزی دولت واریز شده است.

سرتیپی تأکید کرد: در حال حاضر ۵۳۸ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۱۵۷ هزار تن انواع مواد معدنی و با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون و ۲۱۵ هزارتن انواع مواد معدنی در این استان موجود بوده که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با راه اندازی این معادن زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۳۶۲ نفر در استان فراهمک شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید