239249

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در معادن آذربایجان غربی

دنیای معدن: در آذربایجان غربی ۵۳۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۳۳۰ نفر در استان فراهم کرداند.

به گزارش دنیای معدن، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در آذربایجان غربی 533 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای 5 هزار و 330 نفر در استان فراهم کرداند.

عبدالحمید سرتیپی گفت: در آذربایجان غربی 533 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای 5 هزار و 330 نفر در استان فراهم کرداند.

وی افزود: با توجه به پروانه های صادره در استان 533 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از 18 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج می شود همچنین ذخیره قطعی مواد معدنی معادن دارای پروانه در استان بیش از یک میلیارد و 176 میلیون تن می باشد که برای بهره برداری از این معادن بیش از 6 هزار و 222 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

سرتیپی تصریح کرد: هم اکنون در استان آذربایجان غربی 31 معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی بیش از 96 میلیون تن انواع مواد معدنی وجود دارد که تعدادی از این معادن در حال تجهیز و آماده سازی برای بهره برداری می باشند.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه 27 فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از یک میلیون و 394 هزار تن و ذخیره قطعی 46 میلیون و 975 هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای 174 نفر در استان صادر شده است که برای بهره برداری از این معادن بیش از 846 میلیارد و 303 میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

سرتیپی با اشاره به اینکه فعالسازی معادن راکد استان در اولویت برنامه های کاری صمت آذربایجان غربی می باشد گفت: در راستای فعال سازی معادن راکد استان و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت آنها در توسعه اقتصادی استان، معادن راکد و غیر فعال از طریق مزایده عمومی که در حال برگزاری و سپری کردن روند قانونی خود می باشد به واجدین شرایط واگذار خواهند شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید