249839

جلوگیری از خام‌فروشی‌ها راهبرد استان سمنان در بخش معادن است

دنیای معدن: استاندار سمنان مهمترین سیاست و راهبرد این استان در حوزه معادن را جلوگیری از خام‌فروشی‌ها و افزایش فراوری مواد معدنی دانست.

به گزارش دنیای معدن، سید محمدرضا هاشمی امروز (شنبه، دوم دی ماه) در نشست با مدیرکل و شورای معاونان اداره کل صمت استان، از سمنان به‌عنوان یکی از معدنی ترین استان‌ها در کشور نام برد و اظهار کرد: در استان سمنان در حوزه معادن، بیش از همه به‌دنبال افزایش و ارتقای بهره‌وری و جلوگیری از خام‌فروشی در معادن بوده‌ایم و تمهیدات و اقدامات لازم در این بخش در دستور کار است.

او بر لزوم افزایش نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با اقدامات، نظارت‌های مستمر و تقویت ارتباط با مردم از طریق سامانه ۱۲۴ در بحث جلب اعتماد مردم، امیدآفرینی و تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند ماه، نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.

وی به جایگاه مهم اداره کل صنعت، معدن و تجارت پرداخت و ادامه داد: به‌واسطه صنعتی و معدنی بودن استان و اهمیت ماموریت‌ها و وظایف اداره کل صمت، توجه به توسعه مدیریت و منابع این مجموعه، اهمیت دارد. این اداره کل، یکی از مجموعه‌هایی است که در تحقق رشد اقتصادی تاثیرگذار بوده است و با اقشار مختلف مردم از طریق فعالیت ۳۶ هزار واحد صنفی، ارتباط مستقیم دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰۰ واحد تولیدی در استان فعالیت دارند که این امر، ماموریت و گستره وظایف و ارتباطات این اداره کل را بیش از پیش نمایان می‌کند.

استاندار سمنان افزود: بهترین فرش‌های کشور در استان سمنان بافته می‌شود و نیاز است در راستای تقویت کارگاه‌های فرش‌بافی و توسعه این کار در استان، تلاش ویژه‌ای انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید