243751

سرمایه گذاری 19 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل طرح های صنایع معدنی سمنان

دنیای معدن: معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از سرمایه گذاری 19 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل طرح های در حال اجرای صنایع معدنی این استان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، علی اکبر علیخانی، معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته به منظور تحقق رشد اقتصادی در بخش معدن استان، در حدود ۷ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل طرح های در دست اجرا صنایع معدنی در استان پیش بینی شده بود که این امر با تحقق ۲۴۳ درصدی بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این حوزه انجام گرفت.

وی تصریح کرد: از دیگر شاخصه های مهم رشد اقتصادی در بخش معدن استان در سال گذشته، ۱۲ هزار میلیارد ریال ارزش ایجادی بر اساس افزایش میزان استخراج واقعی پروانه های بهره برداری موجود صورت گرفت که این امر نیز با تحقق ۹۷ درصدی نسبت به رقم پیش بینی شده آن انجام پذیرفت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان سمنان اضافه کرد: به منظور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در معادن در سال گذشته، ۱۴ واحد فرآوری مواد معدنی فلزی به بهره برداری رسیده و در زمینه تولید کاتد مس، کنسانتره مس، سرب و آهن فعالیت می کنند و همچنین تعداد ۸ واحد هم با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ و ۸۰ درصد در حال ساخت و بهره برداری است.

علیخانی خاطرنشان کرد: استان سمنان دارای پتانسیل های بسیار خوبی در بخش معادن است به گونه ای که در این استان پهناور بیش از ۲.۵ میلیارد تن ذخیره زمین شناسی وجود دارد و بیش از ۷۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی معدنی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید