248883

پنجمین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین در مهندسی مواد، مهندسی شیمی و ایمنی صنعتی در مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین برگزار گردید

دنیای معدن-هدف از برگزاری این کنفرانس فراهم آوردن زمینه های همکاری بیشتر بین پژوهشگران با ارائه آخرین دستاوردهای علمی و ایجاد موقعیت برای تبادل نظر و آشنایی بیشتر دانشجویان با آخرین پیشرفت ها در زمینه های نظری و کاربردی این رشته ها می باشد.

به گزارش دنیای معدن، شرکت آلومینای ایران نیز با  حضور در این کنفرانس و نمایشگاه جانبی آن به ارائه مواد مصرفی و محصولات و تبادل نظر با پژوهشگران پرداخت.

""در شرایط تحریم، موضوع بومی‌سازی صنایع کشور و استان و استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها امری ضروری است""

مدیرمجتمع آلومینای ایران گفت: در شرایط تحریم، موضوع بومی‌سازی صنایع کشور و استان و استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها امری ضروری است.

مهندس حیدر در پنجمین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین در مهندسی مواد، مهندسی، شیمی و ایمنی صنعتی با بیان اینکه اکنون در صنایع، استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و صاحبان ایده کلید خورده است، افزود: امروز شاهد ارتباط تنگاتنگ صنایع و دانشگاه ها هستیم و نیاز است تا تعامل در این بخش بیشتر شود و دانشگاه های ما ورود جدی تری در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه صنعتگران و صاحبان صنایع می توانند، از  ایده های نوآورانه و پتانسیل نیروهای دانشگاهی استفاده کنند، اظهارداشت: این ارتباط زمانی حاصل می شود که دانشگاهها و مراکز علم و فناوری بتوانند متناسب با صنایع ایده های خود را ارائه دهند.

مدیرمجتمع آلومینای ایران گفت: مدیریت منابع، تعالی سازمانی و حفظ تولید پایدار  مقوله ای است که از سوی صاحبان صنایع همواره دنبال می شود و در چند سال اخیر نیز در زمینه بومی سازی مواد و قطعات تلاش های زیادی شده است و به نتایج خوبی هم رسیده ایم.

مهندس حیدر تصریح کرد: با تمام چالشهایی که در مسیر اعتلای صنعت وجود دارد و با وجود تحریم های ظالمانه،  پشتوانه سازی در حوزه سرمایه های انسانی متناسب با نیاز کاربردی صنایع، اهمیت دوچندانی دارد.

وی اضافه کرد: هر چند در صنایع بزرگ کشور به بومی سازی قطعات توجه شده ولی رصد فناوری های روز دنیا و بهبود این دستاوردها متناسب با نیاز روز صنایع،  هنوز جای کار دارد.

مدیرمجتمع آلومینای ایران گفت: در دو دهه گذشته تمام تلاش خود را در مسیر خودکفایی به کار بسته ایم و وابستگی ما به صنایع و قطعات و کالاهای وارداتی روز به روز کمتر شده است.

مهندس حیدر با تاکید بر اینکه نیاز به توسعه به صورت مستمر وجود دارد  و ما بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان ها را مورد توجه قرار داده ایم، افزود: به عنوان مثال در  پروژه واسطه سنگین بوکسیت از تجهیزات پنج شرکت دانش بنیان استفاده کردیم و نتایج خوبی گرفته شد.

وی با بیان اینکه در استراتژی های نوین صنایع دنیا بیشتر،  بحث استفاده از دانش و فناوری های جدید و هوشمندسازی، مد نظر قرار گرفته است اظهارداشت: امنیت و تاب آوری در صنایع تولیدی بسیار مهم است و ناگزیریم با هوشمندسازی،  بهره وری را افزایش دهیم.

وی افزود: امنیت جامعه هم بستگی به تداوم کسب و کار دارد و چرخه رشد و تعالی صنایع و امنیت جامعه به موازات هم قرار دارند.

وی با بیان این نکته که اتفاق نظر، همدلی و همسویی نهادهای علمی، صاحبان صنایع و پارکهای علم و فناوری،  می تواند برای بومی سازی و تامین قطعات و قطع وابستگی ها  مفید واقع شود، ابراز امیدواری کرد: مجموع این نشست ها به سمتی هدایت شود که طبق منویات مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید ختم شود.

در پایان این مراسم،  لوح و نشان ویژه این همایش،  به مدیرعامل محترم شرکت آلومینای ایران،  اهدا گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید