242442

هشتمین روز صعودی شاخص بورس /وکغدیر صدرنشین شد

دنیای معدن: سه‌شنبه هشتم فروردین ماه شاخص کل بورس تهران برای هشتمین روز معاملاتی پیاپی رشد کرد

به گزارش دنیای معدن، در چهارمین روز معاملاتی سال جدید، شاخص بورس برای هشتمین روز معاملاتی متوالی رشد کرد. در معاملات سه‌شنبه، شاخص کل بورس تهران با صعود 15 هزار و 302 واحدی نسبت به روز کاری گدشته،تا سطح 2 میلیون و 44 هزار و 499 واحد بالا آمد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد 11 هزار و 752 واحدی در رقم 610 هزار و 12 واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 236 واحدی به رقم 25 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش 2 هزار و 426 واحد به سطح 106 هزار و 245 واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای تاپیکو، نوری، بوعلی، اخابر، وبملت و شبندر بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فملی، فولاد و شبریز بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، دی و صبا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و هرمز، مارون و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، دی و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 49 هزار و 791 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 36 هزار و 364 میلیارد تومان بود که 73 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 7  درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 10 هزار و 54 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم هفته است.

عرضه و تقاضای بازار

در پایان معاملات سه‌شنبه، 123 نماد صف خرید داشتند و یک نماد با صف فروش مواجه بود. ارزش صف‌های خرید به 966 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 6 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد وکغدیر (شرکت بین المللی توسعه صنایع معادن غدیر) با صف خرید 337 میلیارد تومانی همانند روزهای گذشته در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت.

پس از وکغدیر، نمادهای شملی (شرکت ملی شیمی کشاورز) و همراه (شرکت ارتباطات سیار ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. در سوی دیگر در پایان معاملات اکثر صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها نماد انرژی1 صف فروش داشت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید