226160

فراخوان مجتمع آموزش عالی گناباد در زمینه ارائه ایده‌های معدنی

دنیای معدن: عضو هیات علمی و مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی معدن و صنایع معدنی مجتمع آموزش عالی گناباد گفت:این مجتمع از امروز برای انجام رقابتهای سراسری استارتاپ با عنوان ایده شو معدن و صنایع معدنی فراخوان داده است.

به گزارش دنیای معدن، دکتر معین بهادری روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: این رقابتها در محورهای فرآوری، اکتشاف، استخراج، ژئوتوریسم، ماشین آلات، مدیریت انرژی، اقتصاد معدنی، سنگهای زینتی، شبکه و مخابرات، ایمنی و بهداشت، زمین شناسی پزشکی، مدیریت محیط زیست، سنگهای ساختمانی و نما، ارزیابی ریسک و خدمات کارگزاری، مدیریت پسماند و باطله های معدنی، بازاریابی و تجاری سازی و استفاده از فضاهای مجازی و صنایع وابسته به معدن شامل کاشی، سرامیک و سیمان برگزار می شود.

وی از پژوهشگران و صاحبنظران علمی و فناوری و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور خواست که آثار و ایده های خود را در این محورها حداکثر تا پنجم دی ماه به آدرس www.gonabad,ac.ir/mmicic ارسال کنند.

مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی معدن و صنایع معدنی مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: این ایده ها به صورت استارتاپ ویکند و رقابتهای ایده پردازی مورد ارزیابی قرار می گیرد و بعد ایده های برتر برای تجاری سازی و به فعلیت رسیدن در قالب طرحهای رشد و فناوری توسط این مجتمع حمایت می شود.

بهادری با اشاره به این که هیچ گونه محدودیتی در ارسال ایده ها توسط افراد و محققان وجود ندارد افزود: ایده ها باید به صورت علمی مطرح و قابلیت ریسک پذیری و تبدیل به کالا و محصول و یا اجرا را داشته باشند و مجتمع آموزش عالی گناباد از طریق پرداخت تسهیلات و ایجاد محل استقرار برای فعالیت صاحبان آنها را حمایت می کند.

وی اضافه کرد: این رقابتهای ایده یابی با همکاری و بر اساس تفاهمنامه بین هیات علمی و مرکز نوآوری و تجاری سازی معدن و صنایع معدنی مجتمع آموزش عالی گناباد، انجمن صنایع معدنی کشور، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) و برخی دیگر از انجمنهای وابسته برگزار می شود و به ایده های برتر تا مرحله تجاری سازی و تولید کالا و قابلیت اجرایی مشاوره های لازم توسط این مراکز ارایه می شود.

مرکز نوآوری و تجاری سازی معدن و صنایع معدنی مجتمع آموزش عالی گناباد از حدود ۲ سال گذشته بعد از اخذ مجوزهای لازم با هماهنگی و حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز و راه اندازی شد و با انجام رقابتهای سراسری ایده شو به دنبال جذب و حمایت از ایده های برتر در این بخش است.

استارتاپ ویکند (به انگلیسی: Startup Weekend) یک رویداد آموزشی - تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی انتهای هفته برگزار می‌ شود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

مجتمع آموزش عالی گناباد زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای سه هزار و ۷۶۹ دانشجو در ۲۲ رشته دانشگاهی با ۴۵ نفر عضو هیات علمی است و توان افزایش دانشجویان تا سقف پنج هزار نفر را دارد.

۱۲ هزار دانشجو در ۱۲ دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد شاغل به تحصیل هستند.

شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید