248726

حمایت صمت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین در طبس

دنیای معدن-رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: با توجه به رویکرد جدید حوزه صمت، شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین که طرح‌های آنها وارد مرحله تجاری‌سازی و صنعتی شوند، حمایت خواهند شد.

به گزارش دنیای معدن، محمود زارع نیا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت  این شهرستان امروز در جلسه هیئت پذیرش طرح‌های نوآفرین طبس  اظهارداشت: با توجه به رویکرد جدید حوزه صمت، شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین که طرح‌های آنها وارد مرحله تجاری‌سازی و صنعتی شوند، حمایت خواهند شد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها قبل از ورود به مرحله تجاری‌سازی باید مراحل پیش‌رُشد و رشد را طی کنند افزود: جواز تاسیس صنعتی این طرح‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر خواهد شد و در اولویت طرح‌های تسهیلاتی نیز قرار خواهند گرفت.

وی گفت: با توجه به پتانسیل شهرستان طبس در حوزه معدن و صنایع معدنی، طرح‌های جدید و دانش‌بنیان با محوریت استفاده از هوش مصنوعی در معادن، استحصال عناصر نادر، ساخت و بومی‌سازی تجهیزات معدنی، بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و ... مزیت نسبی بیشتری از حیث تجاری‌سازی در شهرستان طبس دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس خاطر نشان کرد: پیش‌تر شرکت دانش‌بنیان نوین سرام کویر در شهرک صنعتی طبس نیز موفق به اخذ تاییدیه فرآیند تولید دانش‌بنیان شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید