247310

احیاء معادن غیرفعال کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مساعدت سیستم بانکی

دنیای معدن- معاون سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعال کردن ۲۶ معدن غیرفعال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش دنیای معدن، معدن یکی ظرفیت‌های توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است و فعال شدن این بخش علاوه بر ایجاد اشتغال رشد و توسعه این استان را به همراه دارد‌.

بنا به گفته معاون سازمان صمت استان  ۸۳ پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده که از این تعداد ۵۷ معدن فعال و ۲۶ مورد غیرفعال است.

علی حیدری اصل بیان کرد: برای فعال کردن واحدهای غیرفعال نیازمند نقدینگی و ارائه تسهیلات بانکی هستیم و فعال کردن این واحدها در دستور کار سازمان صمت استان قرار دارد.

وی بیان کرد: عمده مواد معدنی استان مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه، مالون، مرمریت، بوکسیت، فسفات، سلستین، مارن و دیگر موارد است.

این مسوول بیان کرد: ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن بیش از پنج میلیون تن است که با استخراج واقعی بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.

حیدری‌اصل ارزش سرمایه گذاری معادن موجود استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر دانست و گفت: معدن فسفات چرام از بزرگترین معادن فسفات خاورمیانه است که براساس برآوردهای اولیه این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

همچنین روستا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزاری مستمر جلسات شورای معادن استان را مهم دانست و تاکید کرد: رونق بخشی به محصولات معدنی و احیاء معادن غیرفعال ضروری است و در دستور کار استان قرار گرفته است.

معاون عمرانی با تاکید بر بازگشت معادن غیرفعال به چرخه تولید استان اظهار داشت: معادن یکی از پیشران‌های مهم توسعه استان است که می‌طلبد از تمام ظرفیت هایی برای سرعت بخشیدن به توسعه روز افزون آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

روستا با بیان اینکه موانع حوزه معدن باید از سر راه برداشته شود، گفت: بخش معادن هر منطقه می تواند اشتغالزایی قابل توجهی به همراه داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید