246341

مدیرکل صمت استان خبر داد:

انجام مطالعات فلزی چهار شهرستان لرستان توسط ایمیدرو

دنیای معدن: مدیرکل صمت لرستان گفت: ایمیدرو مطالعات فلزی را در چهار شهرستان استان انجام داده است.

به گزارش دنیای معدن، بهمن جعفری در گفت‌وگویی با بیان اینکه یکی از کارهایی که در دولت سیزدهم در لرستان انجام شده موضوع اکتشافات معدنی است، اظهارکرد: علیرغم اینکه لرستان، استانی معدنی است اما متاسفانه ژئوفیزیک هوایی در این استان اتفاق نیفتاده و هنوز در مطالعات اکتشافی ضعف داریم.

وی ادامه داد: نقاط معدنی لرستان را شناسایی کرده‌ایم و علیرغم اینکه در زون سند سیرجان قرار داریم با ایمیدرو رایزنی شده و مطالعاتی در استان انجام  و در این راستا دو پهنه تعریف شده است.

مدیرکل صمت لرستان افزود: این پهنه‌ها شامل شهرستان الیگودرز، دورود، ازنا و بروجرد می‌شود و مطالعه این دو پهنه در حال حاضر تمام و به هفت زیرپهنه تبدیل شده و ایمیدرو فقط مطالعات فلزی را در استان انجام داده است.

جعفری اضافه کرد: چهار مورد از این محدوده‌های فلزی در شهرستان الیگودرز و سه محدوده فلزی در بروجرد قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: شش ماه طول کشید تا استعلام منابع طبیعی را برای صدور پروانه اکتشاف از منابع‌طبیعی استان برای فعالیت‌های بعدی ایمیدرو اخذ کنیم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون هفت محدوده لرستان در مرحله صدور پروانه اکتشاف با این امید که به استخراج مواد معدنی فلزی در استان برسیم.

مدیرکل صمت لرستان اضافه کرد: ظرف ماه جاری پروانه اکتشاف را صادر خواهیم کرد و در ماه‌های آینده ایمیدرو مطالعات را تکمیل و گواهی کشف صادر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید