227314

ویدئو: ۵۲۰ میلیون تن انواع مواد معدنی تولید شد

حجم ویدیو: 6.62M | مدت زمان ویدیو: 00:04:26 دانلود ویدیو

دنیای معدن- معاون معادن و فرآوری وزارت صمت گفت: ۵۲۰ میلیون تن انواع مواد معدنی در معادن استان‌ها تولید شد که در سال‌های آینده با رشد منطقی ادامه می‌یابد.

به گزارش دنیای معدن، رضا محتشمی‌پور در گفت‌وگویی در بوشهر، با بیان اینکه 6 هزار و 800 معدن فعال در کشور است اظهار داشت: سال قبل 520 میلیون تن انواع مواد معدنی در معادن استان‌ها تولید شد که در سال‌های آینده با رشد منطقی ادامه یابد.

وی وضعیت صادرات معادن را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: سیاست دولت صادرات منابع طبیعی نیست بلکه فرآوری آنها تبدیل آنها با دانش پایه بالاتر در اولویت قرار دارد لذا سیاست کشور دنبال توسعه صادرات مواد معدنی نیست.

معاون معادن و فرآوری وزارت صمت، راهبرد کلی در دولت را توسعه به سمت فرآوری‌ها معدنی در حوزه اکتشاف، بهره‌برداری و فرآوری دانست و افزود: در حوزه فرآوری برنامه‌های مهمی در دست اجرا است.

 محتشمی‌پور یکی از گلوگاه‌ها در حوزه معدن را فناوری دانست و بیان کرد: این مشکل فناوری سبب ضعف فرآوری شده که این مهم مهمترین برنامه در حوزه معدن است و در این راستا رفع آسیب‌ها در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات یکی از برنامه‌های دیگر این عرصه محسوب می‌شود.

وی وضعیت طرح‌های اکتشافی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طرح‌های اکتشافی راضی کننده نیست که با دنیا فاصله معنی‌دار دارد که باید این مشکل برطرف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید