244719

مدیر اجرایی طرح احیا در جلسه آذربایجان شرقی؛

سازمان صمت استان نسبت به تعیین تکلیف معادن فلزی راکد اقدام کند

دنیای معدن- مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس گفت: در استان آذربایجان شرقی تعدادی از معادن فلزی دارای پتانسیل، راکد هستند که سازمان صمت استان باید نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کند.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در جلسه کارگروه این طرح در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: با توجه به افزایش اعتبار صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، می‌توان نسبت به رفع مشکلات مالی و تجهیزاتی معادن با کمک صندوق اقدام کرد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد پروانه بهره برداری رتبه هشتم را در کشور داراست، توضیح داد: از مجموع معادن استان، ۵۷ درصد معادن استان غیر فعال است که گروه مصالح ساختمانی بیشتر از ۵۰ درصد معادن غیر فعال استان را شامل می شود.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس در ادامه تاکید کرد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با برگزاری کارگروه های ستاد تسهیل استانی و کشوری نسبت به رفع مشکلات معادن کشور اقدام خواهد کرد.

وی در خصوص برگزاری مزایده از طریق بسته های سرمایه گذاری تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از ۷۰۰ محدوده در اختیار اداره کل صمت باید هر چه سریع‌تر نسبت به برگزاری مزایده های این محدوده ها و تعیین تکلیف آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

جرجانی با بیان اینکه این استان نسبت به برگزاری مزایده قبلی خود نیز اقدام نکرده بود، گفت: طی جلسه‌ کارگروه طرح احیا مقرر شد نسبت به برگزاری مزایده‌ها اقدام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ همچنین در این استان ۱۵۰ پروانه اکتشاف و ۴۴ گواهی کشف فعال وجود دارد که زمان آنها منقضی شده و مقرر شد تا اداره کل صمت استان نسبت به تعیین تکلیف این محدوده‌ها حداکثر تا پایان تیرماه اقدام کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید