237929

سرمایه گذاری بهره برداری از معادن خراسان رضوی ۱۵۱ درصد افزایش یافت

دنیای معدن- معاون معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه گذاری در بهره برداری از معادن استان طی ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش دنیای معدن، محمد توکلی روز یکشنبه در گفتگویی افزود: در این مدت ۲۱ پروانه بهره برداری از معدن با مساحت کلی بیش از ۲۹۷ کیلومتر مربع با ذخیره ۱۵ میلیون تن و استخراج سالانه ۹۷۳ هزار تن و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۵۵ نفر در استان صادر شده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۳۵ پروانه بهره برداری از معدن با مساحت کلی افزون بر ۲۹۹ کیلومتر مربع با ذخیره ۱۸.۸۶ تن، استخراج سالانه ۵۹۱ هزار تن، سرمایه گذاری ۹۶۶ میلیارد ریال و همچنین اشتغالزایی برای ۲۳۷ نفر در استان خراسان رضوی صادر شده بود.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۳ مورد گواهی کشف معدن با مساحت ۳۳۲ کیلومترمربع با سرمایه گذاری ۷۷ هزار و ۴۱۹ میلیون ریال و ذخیره ۱۵ هزار و ۴۱۴ تن در این استان صادر شده است.

وی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در تعداد ۱۵ درصد، از نظر مساحت ۲۱۰ درصد، از نظر سرمایه گذاری ۱۱۳ درصد و به لحاظ ذخیره ۱۵ درصد افزایش داشته است.

توکلی میزان گواهی کشف صادره برای معادن خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست پارسال را ۲۰ مورد به مساحت ۱۰۷.۱۰ کیلومترمربع با سرمایه گذاری ۳۶ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۰ پروانه اکتشافی معدن با مساحت افزون بر ۲۵۷ کیلومتر مربع در استان خراسان رضوی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک ۹۹۹ پروانه بهره برداری معتبر معدنی با ذخیره ۲.۸۸ میلیارد تن و استخراج اسمی ۵۶ میلیون تن با سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۳۴۸ نفر در استان فعال است.

 

دیدگاهتان را بنویسید