236405

معاون امور معادن صمت استان سمنان:

۲۲ پروانه اکتشاف معدنی در استان سمنان صادر شده است

دنیای معدن- معاون امور معادن صمت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال ۷۰ مجوز معدنی در استان صادر شده است، گفت: ۲۲ فقره از این تعداد پروانه اکتشاف معادن بوده است.

به گزارش دنیای معدن، علی اکبر علیخانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی صمت استان سمنان با بیان اینکه طی یک سال اخیر ۷۰ مجوز معدنی در استان صادر شده است، بیان کرد: توسعه اشتغال و تولید از جمله مهمترین محورهای مورد مطالبه صمت استان سمنان در صدور پروانه ها است.

وی با بیان اینکه همزمان با فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲۲ فقره پروانه اکتشاف در استان سمنان صادر شده است، گفت: در این مدت همچنین ۲۳ فقره گواهی کشف در بخش معدن استان سمنان صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه با صدور در ۷۰ پرونده برای ۱۷۱ نفر شغل ایجاد شده است، گفت: در طول یک سال اخیر ۲۵ پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری ۶۳۴ میلیارد ریال در استان صادر شده است.

علیخانی با اشاره به اینکه سالانه ۲۲ میلیون تن انواع مواد معدنی در استان استخراج می شود، گفت: معاون استان هم اکنون ۶۷۳ باب هستند که ۷۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی شامل مس، آهن، منگنز، آهک، سدیم و… هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید