243697

رتبه نخست خراسان جنوبی در ذخیره ۳ ماده معدنی کشور

دنیای معدن: خراسان جنوبی، رتبه اول کشور را در ذخایر زغال‌سنگ، منیزیت و خاک‌های نسوز دارد.

به گزارش دنیای معدن از برنا،  سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه پارسال ۲۶۹ میلیارد تومان برای بهره برداری از ذخایر معدنی استان سرمایه گذاری شد گفت: کان معدنی خراسان جنوبی به قدری غنی است که ۷۴۱ معدن با ۵۷ نوع ماده معدنی و ذخیره قطعی ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن را در خود جای داده است و این استان رتبه اول کشور را در ذخایر زغال‌سنگ، منیزیت و خاک‌های نسوز دارد.

حسن نژاد افزود: خراسان جنوبی همچنین رتبه ششم کشور را در تعداد معادن و رتبه دوازدهم در ذخایر قطعی مواد معدنی کشور را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۴۴ معدن در سال گذشته در خراسان جنوبی گفت: این معادن با ذخیره ۱۴۲ میلیون تن در مساحت ۲۴ کیلومتر به بهره برداری رسید که سنگ‌های تزیینی، خاک‌های صنعتی، بنتونیت، طلا، مس، منگنز، آگات و تراورتن از مهمترین آنهاست و بیشترین آن‌ها با ۱۲ معدن مربوط به شهرستان طبس است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: خراسان جنوبی هم اکنون با ۷۴۱ معدن با ذخیره ۷ میلیارد تن، ۱۳ درصد ذخایر معدن کشور را دارد که هم اکنون ۱۳ هزار نفر در این معادن مشغول به کارند.

به گفته حسن نژاد تنوع مواد معدنی در خراسان جنوبی ۵۷ ماده است که زغال سنگ، منیزیت، سنگ‌های تزیینی، سنگ آهن، خاک‌های صنعتی، دولومیت، مرمریت، طلا، مس و پتاس از مهمترین آن هاست.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید