243115

معاون وزیر صمت در چرام؛

احیای بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در شهرستان چرام

دنیای معدن: معاون وزیر صمت در امور معادن در چرام گفت: معدن کوه لار چرام با ذخیره قطعی ۸۵ میلیون تن فسفات بزرگترین معدن فسفات ایران است.

 به گزارش دنیای معدن، معدن کوه لار چرام با ذخیره قطعی ۸۵ میلیون تن و ذخیره احتمالی ۱۳۰ میلیون تن فسفات بزرگترین معدن فسفات ایران است که کار استخراج آن از سال ۸۴ درقالب طرح بزرگ ملی در دستور کار قرار گرفته، اما به علت نبود سرمایه و سرمایه گذار هنوز به مرحله استخراج و بهره برداری نرسیده است.

معاون وزیر صمت در امور معادن دیروز در بازدید از این معدن از احیای این طرح راکد و مغفول مانده خبر داد و گفت: خروج از رکود وبهره برداری اقتصادی از این معدن در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته و سازمان گسترش نوسازی و تجهیز معادن ایران مقدمات و منابع مالی مورد نیاز ان را تامین میکند

[احیای بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در شهرستان چرام] جعفری افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله جاده دسترسی برق و اب طرح تامین شده و عملیات پیش استخراج برای شناسایی جبه‌های کاری و شیوه استخراج آغاز شده است.

وی ادامه داد: در گذشته به علت نبود بازار مناسب جهانی برای عرضه فسفات سرمایه گذاران رغبتی برای ورود به معدن فسفات چرام نداشتند حالا، اما وضعیت بازار فروش این محصول مناسب و تقاضای جهانی برای خرید این محصول روز به روز بیشتر میشود از این رو وزارت صمت احیای معدن فسفات چرام را با جدیت دنبال میکند

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: در حاشیه معدن فسفات کارخانه فرآوری و تولید آهک هیدراته در حال ساخت است که ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

معاون وزیر صمت در امور معادن گفت: به زودی کار مطالعاتی بر روی معادن اکتشافی جدید برای بررسی میزان ذخیره قطعی و کیفیت عیار ماده معدنی فسفات آغاز می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید