243097

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با پارک علم و فناوری دانشگاه امام حسین(ع) تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دنیای معدن: تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و پارک علم و فنّاوری دانشگاه جامع امام حسین (ع ) به ترتیب توسط دکتر مرتضی هاشم پور و دکتر میلاد صادق یزدی امروز ( دوشنبه ) در دفتر تهران مرکز تحقیقات امضا شد.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران ، هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی با درنظرگرفتن کلیه امکانات و زیرساخت‌های طرفین اعم از فنّی، تولیدی، سرمایه انسانی و اطلاعات، ‌تجربه و تخصص آنان است.

موضوع این تفاهم نامه، ایجاد شرایط استفاده بهینه از ظرفیت‌های پژوهشی، آموزشی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی طرفین در زمینه‌های مرتبط با حوزه فعالیّت هر یک از طرفین در سطح توان نرم افزاری و سخت افزاری همچنین بهره‌مند شدن طرفین از ارتباطات ملی و بین‌المللی یکدیگر است.

مشارکت در ایجاد مجتمع فنّاوری با هدف توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه معدن در پارک علم و فنّاوری دانشگاه جامع امام حسین (ع)، مشارکت در راه اندازی آزمایشگاه‌های تخصّصی در حوزه فرآوری مواد معدنی در پارک علم و فنّاوری دانشگاه جامع امام حسین (ع)بخش دیگری از نکات مندرج در این تفاهم نامه است.

علاوه براین همکاری در راه اندازی دفتر تحقیق و توسعه R&D) در پارک علم و فنّاوری دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ) همکاری در برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های فنّاورانه و مسئله محور در حوزه‌ی معدن و فرآورده‌های معدنی، همچنین همکاری در برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و آموزشی مشترک از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

تهیّه و اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک ،تلاش در جهت جذب اعتبارات مالی طرح‌های مشترک از سایر منابع، تدوین مقررات اختصاصی یا پیش‌نویس عقد قراردادهای همکاری در مورد هر یک از موارد همکاری مشترک، تعیین و تبادل اولویت‌های تحقیقاتی طرفین جهت هدایت و تبیین طرح‌های تحقیقاتی مشترک بخش دیگری از مواد تصریح شده در این تفاهمنامه محسوب می شود.

همچنین امکان بازدید از واحدهای علمی-پژوهشی طرفین برای ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بند پایانی این تفاهم نامه همکاری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید