241694

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با پارک علم و فناوری دانشگاه امام حسین(ع) تفاهم نامه همکاری امضا می کنند

دنیای معدن: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با پارک علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه امام حسین( ع) تفاهم نامه همکاری برای طراحی کسب و کار و شناخت بازار در بخش معدن و صنایع معدنی امضا می کنند.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی مرکز ، در نشست مشترک دکتر مرتضی هاشم پور سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با دکتر صادقی رئیس پارک علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه امام حسین( ع) مقرر شد در زمینه های اتصال و توسعه ظرفیت مجموعه های دانش بنیان، پرورش افراد، مراکز نوآوری، شرکت فناور و شتاب دهنده ها، همچنین ارائه خدمات مشترک دانش بنیان، تاسیس شرکت تهیه قطعات و ساخت دستگاه ، استقرار دفتر مرکز تحقیقات در بخش صنعت و معدن در محل پارک و ایجاد شبکه همکاری با مراکز مشابه با محوریت مرکز، تفاهم نامه همکاری مشترک به امضا برسد.

براساس این گزارش در بازدید سرپرست و مدیران مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از پارک علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه امام حسین(ع)، دکتر صادقی رئیس این پارک، معرفی کاملی از اهداف و برنامه های پارک ارائه داد. پارک علم و فناوری دانشگاه امام حسین(ع) دارای مجوز از مجلس شورای اسلامی است و تابع قوانین مناطق آزاد ومعاف از مالیات است.

پارک علم و فناوری شهید سلیمانی دارای مرکز نوآوری، مرکز رشد شتاب‌دهنده، مجتمع فناوری و باشگاه نوآوری است .بنابراین گزارش دو طرف در نشست مشترک توافق کردند که مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در بخش صنعت و معدن با پارک علم و فناوری شهید سلیمانی همکاری لازم را انجام دهد.فعالیت های پارک علم و فناوری شهید سلیمانی در بخش صنعت و معدن، فعالیت های نوآوری بخش صنعت و معدن، آزمایشگاه مرجع صنعت و معدن، فناوری بخش صنعت و معدن، تحقیق و توسعه بخش صنعت و معدن را شامل می‌شود.

دکتر هاشم پور در پایان این بازدید از مدیران پارک علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه امام حسین(ع) دعوت بعمل آورد تا ضمن بازدید از مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، تفاهم نامه مشترک بین دو طرف به منظور همکاری بیشتر امضا کنند.در این بازدید علاوه بر سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، ضیاءالدین پور کریمی مدیر فرآوری و پژوهش های کاربردی مرکز، بهروز کریمی مدیر آزمایشگاه‌ها ، محیط زیست و توسعه پایدار و محمد همایونی سرپرست مدیریت توسعه فناوری حضور داشتند. همچنین دکتر حسین زاده جانشین رئیس پارک علم و فناوری شهید سلیمانی نیز در این بازدید حضور داشت.

امروز در کشور ۴۹ پارک علم و فناوری وجود دارد که برخی پارک ها دانشگاهی و شماری از آنها استانی محسوب می شوند و ۲۶۲ مرکز رشد در این پارک ها تأسیس شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید