235225

اشتغال بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در معادن آذربایجان غربی

دنیای معدن: بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر دربخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان غربی مشغول به کارند.

به گزارش دنیای معدن ، معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون در این استان 518 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از 18 میلیون و 294 هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

جلال دسترنج گفت: برای بهره برداری از این معادن بیش از 5 هزار و 569 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که بیشتر سرمایه گذاری ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام شده که زمینه اشتغال 5 هزار و 258 نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

وی افزود: از 518 معدن دارای پروانه معتبر در استان 279 معدن فعال و 239 معدن غیر فعال می باشند که تعدادی از معادن غیر فعال در حال بازگردانی به چرخه تولید می باشند.

دسترنج تصریح کرد: خاطرنشان کرد: طی 3 ماهه نخست سال جاری 19 فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های اکتشافی، 2 فقره گواهی کشف برای محدوده های معدنی در شرف بهره برداری و 7 فقره پروانه بهره برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه 7 معدن تازه به بهره برداری رسیده 141 هزار تن است، برای بهره برداری از این معادن بیش از 179 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم 52 نفر در این معادن فراهم شده است.

دسترنج به معادن طلای استان اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی دارای 3 معدن طلا می باشد که طلای زره شوران یکی از معادن مهم کشور با کلاس جهانی محسوب می شود، ذخیره قطعی این معادن 33.3 میلیون تن می باشد که سالانه یک میلیون و 157 هزار تن سنگ طلا از این معادن استخراج و سالانه یک هزار و 742 کیلو گرم شمش طلا در واحدهای فرآوری این معادن تولید می شود و بیش از 670 نفر بصورت مستقیم در معادن طلای استان مشغول بکار می باشند.

دسترنج به اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم جهت توسعه معادن استان اشاره کرد و گفت: در حوزه ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه معادن بخصوص در مورد بهسازی و اسفالت جاده های دسترسی به معادن در استان اقدامات خوبی انجام گرفته است که هزینه های این پروژه ها از محل 15 درصد حقوق دولتی دریافتی از معادن تأمین می شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید