238434

وصول ۵۲۰ میلیارد از حقوق دولتی معادن کردستان

دنیای معدن: تاکنون ۵۲۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان کردستان تا پایان مهر ماه وصول شد.

به گزارش دنیای معدن، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از وصول ۵۲۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن تا پایان مهر ماه در استان خبر داد.

سیفی باغی گفت: تفاهم نامه تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان در ۳ فاز انجام شده و در فاز اول آن با یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کردستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به وجود ۳۵۳ معدن در این استان گفت: از این تعداد در حال حاضر ۲۱۷ معدن آن فعال و مابقی در حال تجهیز، راکد و نیمه فعال است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: ۱۳۱ معدن که مربوط به سنگ های لاشه و ساختمانی است در استان غیر فعال است.

سیفی باغی گفت: در سال جاری ۱۲ فقره پروانه بهره برداری جدید معادن در استان صادر شده است که ۱۴۰ اشتغال جدید در این زمینه به معادن استان اضافه می شود.

وی در زمینه فعالیت معادن طلا گفت: سالانه حدود چهار تا پنج تُن طلای خالص در معادن طلای استان تولید می شود که معادل ۵۰ درصد طلای تولیدی کشور است.

سیفی باغی ظرفیت ماده معدنی استان را ۵۷۷ میلیون تُن دانست و افزود: سالانه ۲۱ میلیون تُن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج می شود.

وی به سرمایه گذاری در حوزه منگنز قروه و سنگ آهن در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار هزار و ۸۰۰ نفر در حوزه معدن در استان فعالیت دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید