240787

حفظ محیط زیست در بهره برداری از معادن مورد توجه قرار گیرد

دنیای معدن- استاندار خراسان رضوی گفت: معدنکاری سبز در راستای حفظ محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد و با برداشت مواد معدنی از معادن، نباید خدشه ای به محیط زیست وارد شود تا برای نسل های آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش دنیای معدن، یعقوبعلی نظری روز شنبه و در شورای معادن استان افزود:اکتشاف معادن در کشور تقریبا نزدیک به صفر درصد است و باید به این نکته توجه داشت که پرداخت هزینه برای اکتشاف، نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی بیان کرد:در قانون معادن تاکید شده است که در هنگام استخراج باید مطالعات اکتشافی از همان معادن هم وجود داشته باشد و بر همین اساس، اکتشاف تفصیلی منجر به انتخاب بهترین شیوه استخراج می شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود معادن سنگ آهن در منطقه خواف استان خراسان رضوی بیان کرد: در برخی نقاط از معادن پلاسری خواف، ضخامت مواد معدنی کم و در قسمت هایی نیز به حدود ۱۰۰ متر می رسد.

وی گفت: باید از ماشین آلات مناسب برای استخراج و جلوگیری از برداشت غیر اصولی در معادن استفاده شود تا ضمن کاهش میزان سنگ آهن در باقی مانده باطله ها، گرد و غبار کمتری در منطقه شکل گیرد.

نظری پیشنهاد داد موضوع بلوک بندی کامل منطقه معادن براساس نقشه های زمین شناختی انجام شود و مولفه های مهم معادن منطقه مورد شناسایی قرار گیرد. همچنین برای تامین هزینه های لازم برای این موضوع و با توجه به اینکه این معادن، مواد اولیه لازم را برای تمام صنایع فولادی کشورتهیه می کند، لازم است در بودجه سال آینده اعتبار مناسبی توسط نمایندگان مجلس در نظر گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید