234486

کل معادن راکد خراسان رضوی تعیین تکلیف شده و به زودی دوباره واگذار می شوند

دنیای معدن-رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: با حرکت جهادی در حوزه معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان در چند ماه گذشته، کل معادن راکد تعیین تکلیف شده و به زودی در قالب مزایده عمومی دوباره واگذار می شوند.

به گزارش دنیای معدن، امیررضا رجبی افزود: یکی از اتفاقات خوب صورت گرفته در منطقه سنگان خواف تبدیل منطقه به یکی از قطب های فرآوری مواد معدنی و تولید کل چرخه صنعت فولاد از کنسانتره، گندله تا آهن اسفنجی و سایر محصولات فولادی است به طوری که بخش عمده ای از ارزش افزوده حاصل از فرآیند تولید در صنعت فولاد در شهرستان خواف صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این که میزان مصرف کل آب صنعت استان زیر دو درصد است، بیان کرد: این موضوع در منطقه خواف باوجود آن که این منطقه به یکی از قطب های معادن سنگ آهن و صنایع فولادی کشور تبدیل شده، تنها حدود ۱۰ درصد آب موجود منطقه است که برای همین مقدار نیز به دنبال آن هستیم که به عنوان یک حرکت برای کمک به حفظ محیط زیست و سلامت مردم منطقه از تصفیه پساب های شهری برای تأمین بخشی از آب موردنیاز مجموعه های فولادی، استفاده کنیم.

رجبی برگزاری مزایده برای واگذاری معادن را امری مهم دانست که در قالب فرآیندی شفاف در بستر درگاه اینترنتی سامانه کاداستر و برای بهره مندی عمومی صورت می گیرد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: جواز تأسیس برای اجرای سه طرح بزرگ صنایع معدنی تولید ورق فولاد آلیاژی، تولید کنسانتره آهن و همچنین تولید آهن اسفنجی با پیش بینی حجم بیش از 231 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی صادرشده است و با اجرای این طرح ها تحول شگرفی در سرمایه گذاری حوزه معدن و صنایع معدنی رخ خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید