239599

معاون وزیر صمت:

ایمنی کار جزو خطوط قرمز ایمیدرو در شرکت‌های وابسته و تابعه است

دنیای معدن: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایمنی کار را جزو خطوط قرمز ایمیدرو در شرکت‌های وابسته و تابعه برشمرد که باید روزانه از سوی مدیران رصد شود.

به گزارش دنیای معدن از ایرنا، «وجیه‌اله جعفری» امروز (سه‌شنبه) در همایش ششمین دوره ممیزی عملکرد HSC مدیران در محل ایمیدرو افزود: موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSC) جزو مقوله‌های مهم در کار است و مدیران مجتمع‌ها و شرکت‌ها باید پاسخگوی شرایط یاد شده در معادن و مناطق خود باشند.

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: در این زمینه نقاط ضعف موجود باید اصلاح شده و جدی گرفته شود.

در این مراسم معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اظهار داشت: امسال ممیزی عملکرد HSC شرکت‌ها شاخص‌محور بود و بر اساس اهمیت شاخص‌های مختلف وزن‌دهی شد.

«امیر خرمی‌شاد» خاطرنشان کرد: وضعیت ممیزی در سال جاری در مجموع نسبت به سال گذشته رو به رشد بوده و سبب شناسایی نقاط ضعف و قوت موجود می‌شود.

وی از تذکر ویژه به مدیرانی که ممیزی HSCشان نامناسب و رو به نزول بوده خبر داد و تصریح کرد: عدم توجه به این موارد خطیر در برخی موارد خسارت‌های جبران‌ناپذیری گاهی به قیمت از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها به دنبال داشته است.

خرمی‌شاد تاکید کرد: Hsc فقط مربوط به یک واحد سازمانی نیست، بلکه همه افرادی که در یک مجموعه کار می‌کنند از مدیر تا پرسنل در این زمینه مسوولیت دارند.

وی ادامه‌داد: اگر آموزش لازم در این زمینه‌ها به پرسنل داده نشود، نمی‌توان انتظار اثربخشی لازم را داشت.

این مسوول ایمیدرو اظهار داشت: باید در فعالیت‌های زیان‌آور عملکرد به‌گونه‌ای باشد که آلایندگی و زیان آوری به حداقل برسد و خروجی این قبیل همایش‌ها، کاهش آلایندگی‌ها و حرکت به سمت آلایندگی صفر باشد.

به گزارش ایرنا، در همایش ششمین دوره ممیزی عملکرد HSC مدیران ایمیدرو ۵۲ واحد مورد ممیزی قرار گرفتند و با مشارکت ۶۱ ممیز و سرممیز، بیش از ۲ هزار و ۱۶ نفر- ساعت کار انجام شد.

۲۱ واحد (معادل ۴۴ درصد واحدها) رشد مستمر در شاخص‌های Hsc در چهار دوره پیاپی به ثبت رساندند.

 

دیدگاهتان را بنویسید