239236

تبدیل محلات به قطب تولید، فرآوری، قیمت گذاری و صادرات سنگ

دنیای معدن: عضو شورای سیاستگذاری سنگ کشور از برنامه ریزی برای ورود سرمایه و اشتغالزایی به منطقه محلات خبر داد تا در صورت اتمام منابع معدنی، اشتغال تجارت سنگ تضمین شود.

به گزارش دنیای معدن؛ عضو شورای سیاستگذاری سنگ کشور گفت: با توجه به سرمایه اجتماعی موجود در صنعت سنگ محلات و قدمت ۱۰۰ ساله استخراج و قدمت ۵۰ ساله فرآوری آن در این منطقه، می توان زمینه ای مهیا کرد که تجارت سنگ در اختیار محلات باشد.

سروش تصریح کرد: مجموعه موجود در نمایشگاه تنها یک فاز از آن را تشکیل می دهد و پیش بینی شده است که بازار بورس سنگ، پایانه های صادراتی سنگ، موزه سنگ و نمایشگاه دائمی سنگ کوب و سنگ فرآوری شده به مجموعه حاضر اضافه شود.

او ادامه داد: در بحث تالار بورس، سنگ کل کشور باید در اینجا قیمت گذاری، معامله یا تعیین تکلیف شود؛ همچنین ضروری است که امکانات رفاهی مثل هتل و ترانسفر مطلوب برای مشتریان خارجی مهیا شود.

عضو شورای سیاستگذاری سنگ کشور با اشاره به وجود نیرو های ماهر در شهر محلات و در تمامی عرصه های تولید تا صادرات سنگ افزود: حدود ۳ میلیون تن از ۱۱ میلیون تن سنگ تولیدی کشور، سهم محلات است و از آنجا که تراورتن در محلات تولید می شود، ۴۰ درصد اقتصاد سنگ خام در محلات شکل می گیرد.

نیرو های ماهر این شهرستان در بخش های مختلف چرخه تولید تا فرآوری و صادرات سنگ در معادن و صنایع کشور فعال هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید