238266

استاندار هرمزگان در شورای معادن مطرح کرد:

ظرفیت معادن باید در خدمت توسعه و اشتغال قرار گیرد

دنیای معدن: اخطار استاندار هرمزگان به بهره برداران معادن تعطیل : شورای معادن استان ، با سلب صلاحیت بهره‌بردار یک معدن موافقت کند دیگر این رای به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود .

به گزارش دنیای معدن، به ریاست مهدی دوستی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ، جلسه شورای معادن استان هرمزگان برگزار شد.

دوستی در این نشست با اشاره به مزیت‌های استفاده از سامانه جامع تجارت گفت : یکپارچه‌سازی سامانه‌های نظارتی در استان امری ضروری و مهم است.

وی با اشاره به معادنی که فعالیت خود را متوقف کرده‌اند با تاکید بر لزوم پایش و نظارت دقیق عملکرد معادن ، اظهار داشت : ظرفیت معادن باید در خدمت توسعه و اشتغال قرار گیرد و لازم است جلوی معطل ماندن این ظرفیت‌ها در استان گرفته شود.

دوستی بر تعیین تکلیف وضعیت بهره برداری معادن تاکید‌ کرد و تذکر داد : اگر شورای معادن استان ، با سلب صلاحیت بهره‌بردار یک معدن موافقت کند دیگر این رای به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود و رفع سلب صلاحیت امکانپذیر نیست.

استاندار هرمزگان همچنین تاکید‌ کرد : در بحث بهره‌برداری از معادن حتما مسائل زیست محیطی نیز باید در نظر گرفته شود و نظر مراجع ذیصلاح مانند سازمان حفاظت محیط‌زیست و اداره کل منابع طبیعی نیز لحاظ شود.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید