239041

ویدئو: پیگیری اتصال سازمان زمین شناسی به پنجره واحد

حجم ویدیو: 3.76M | مدت زمان ویدیو: 00:02:29 دانلود ویدیو

با پیگیری خبرگزاری صدا و سیما از وضعیت اتصال سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به پنجره واحد خدمات هوشمند، دو خدمت از پنج خدمت ارائه شده در سازمان به طور کامل به این پنجره متصل شد.

به گزارش دنیای معدن؛ سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به صورت تخصصی با ذینفعانی خاص در حوزه‌های عمران و زیرساخت، معدن و دانشگاهیان فعالیت دارد.

آقای علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور درباره فعالیت این سازمان گفت: سازمان زمین شناسی به عنوان یک سازمان حاکمیتی دو وظیفه اصلی بر عهده دارد که تولید اطلاعات پایه در مباحث زمین شناسی و اکتشافی است.

وی ادامه داد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره این که اکتشاف در کشور نیازمند کار بیشتری است، سازمان زمین شناسی الگو‌های خود را با شروع دولت سیزدهم تغییر داده و با تغییر مقیاس کاری، مقیاس کاریمان را ۴ برابر بیشتر کردیم که با هدف شناسایی بهتر از شواهد موجود در سطح زمین بود.

همچنین آقای جدیدی مدیرکل طرح و برنامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به خدمات تخصصی این سازمان گفت: سطح تعامل ما با جامعه زیاد و متداول نیست ضمن اینکه ذینفعان ما در ارائه این خدمات، متخصصان و سرمایه گذاران در حوزه عمران و زیر ساخت، معدن و دانشگاهیان هستند، بنابراین به طیف بزرگی از جامعه خدمت رسانی نمی‌کنیم.

براساس بند (واو) تبصره (۷) قانون بودجه کشور دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه یک سوم خدمات پرکابرد خود در پنجره واحد خدمات هوشمند تا پایان شهریور ۱۴۰۱ بودند که در این میان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی این قانون را در زمان مقرر اجرا نکرد و پس از مهلت دوباره رئیس جمهور به دستگاه‌ها با تأخیر به پنجره واحد متصل شد.

آقای عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره می‌گوید: این وزارتخانه پیگیر اتصال دستگاه‌هایی است که هنوز به این پنجره متصل نشده اند و رئیس جمهور دستور دادند که همه دستگاه‌هایی که به این پنجره واحد خدمات هوشمند متصل نشده اند باید دلایلشان را شفاف به مردم توضیح دهند و اگر فکر می‌کنند مشمول نبوده و یا اینکه اگر مشکل فنی دارند، اعلام کنند تا کی متصل می‌شوند.

آقای جدیدی درباره علت تأخیر در اتصال به پنجره واحد ادامه داد: اختلالاتی در بحث‌های SSO یا بحث‌های تایید هویت بین دستگاهی بود و ربطی به سازمان زمین شناسی نداشت، زیرا روند تأیید هویت یک پارچه یا همان (SSO) این سازمان، سازمان باید در سازمان فناوری اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت طی می‌شد.

هم اکنون براساس تکلیف قانونی این سازمان از پنج خدمت قابل ارائه خدمات زمین شناسی، خدمات اکتشافی، خدمات آزمایشگاهی، خدمات موزه و خدمات ارائه اطلاعات و داده‌های زمین شناسی، دو خدمت به طور کامل به پنجره واحد متصل شده است.

مدیرکل طرح و برنامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: دو خدمت ارائه اطلاعات داده‌های زمین شناسی و اکتشافی که به عنوان پرکاربردترین خدمت در سازمان زمین شناسی محسوب می‌شوند و خدمات موزه و بازدید به طور کامل به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک متصل شده است.

بر این اساس، قرار است تا پایان بهمن سه خدمت دیگر این سازمان به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شود.

با اتصال دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد خدمات هوشمند، کاربران می‌توانند از یک نشانی واحد و یک بار احراز هویت به خدمات مورد نظر خود دسترسی یابند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید