238814

آب مورد نیاز معادن سرکویر استان سمنان تامین می شود

دنیای معدن- استاندار سمنان بر تامین آب معادن سرکویر این استان تاکید کرد و گفت: رفع موانع تولید و اشتغال، سبب ایجاد رغبت در بین سرمایه گذاران می شود.

به گزارش دنیای معدن، سید محمدرضا هاشمی ظهر شنبه در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری، ضمن تاکید بر مشکل تأمین آب برای معادن، ابراز کرد: این مشکل به خصوص برای معادن سرکویر نیازمند توجه مسئولان است.

وی با بیان اینکه اداره آب منطقه ای با تخصیص خوبی که در سال جاری داشته مشکل معادن سرکویر را حل کند، ابراز کرد: با تأمین آب مورد نیاز معدن های مستقر در حاشیه جنوبی استان فرصت خوبی برای انجام فناوری معادن در این منطقه ایجاد خواهد شد.

استاندار سمنان ضمن تاکید بر سهم مسئولیت اجتماعی معادن، تاکید کرد: یک درصد درآمد معادن استان باید به روستاهای بومی منطقه اختصاص یابد تا شاهد توسعه اقتصادی مناطق روستایی باشیم همچنین ایجاد اشتغال روستایی با به کار گیری نیروی بومی، در دستور کار معادن باشد.

هاشمی با بیان اینکه اگر می خواهیم قرارگاه جمعیت که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور است محقق شود، می بایست به اشتغال استان به خصوص روستاها، تاکید داشته باشیم، گفت: بیش از ۶۰۰ معدن فعال در استان سمنان وجود دارد که فرصت بسیار خوبی برای اشتغال محسوب می شوند.

وی همچنین تأمین آب برای معادن را فرصت خوبی برای ایجاد رغبت در بین سرمایه گذاران دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از نکاتی که ما در توسعه معادن باید در نظر داشته باشیم ماده ۱۴ قانون معادن است که ضرورت دارد بر طبق آن ۱۵ درصد سهم حقوق دولتی معادن برای توسعه روستاهای منطقه هزینه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید