238553

از مطالبه جلوگیری از خام فروشی معادن تا گلایه از بانک ها

دنیای معدن: فعالان اقتصادی همدان در جلسه هم اندیشی با وزیر صمت مسائل، دغدغه ها و مطالبات خود را برای رفع و رجوع آن مطرح کردند.

به گزارش دنیای معدن، صبح امروز جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی استان با وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری همدان برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان در این جلسه با اشاره به تحولات بنیادی در وزارت صمت اظهار کرد: در استان نیز مسیر تحول توسعه در حال رخ دادن است و بسیاری از سرمایه گذاران به سمت همدان آمده اند.

احمد شانیان از احیای بیش از ۹۰ واحد صنعتی در استان خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۹۸ واحد صنعتی در استان داریم گفت: رفع موانع تولید از موضوعات مورد توجه در دولت جدید بوده است.

وی با تاکید به اینکه بهره گیری از علم روز در سامانه های معادن از اقدامات مهم و اثرگذار است افزود: در حال حاضر صادرات مواد معدنی به کمتر از یک درصد رسیده که امیدواریم خام فروشی به طور کامل از بین برود.

شانیان از افزایش صادرات در کشور خبر داد و بیان کرد: تامین زیرساخت های خوبی مثل آب و برق و زمین و... رخ داده که امیدواریم وضعیت بهتر نیز شود.

یکی از فعالان اقتصادی نیز با بیان اینکه در حوزه صنعت مشکلاتی وجود دارد که باید به آن بپردازیم اظهار کرد: با وجود تنش آبی در شهرک های صنعتی بحران آب قطعی نداشتیم که قدردان مدیران هستیم چراکه با تدبیر توانستند مشکل را حل کنند.

مسعود توتونچیان با بیان اینکه حفظ اشتغال و صنایع موجود در استان حائز اهمیت است، جراحی اقتصادی در کشور با توجه به تحریم ها را ارزشمند دانست و گفت: تاکید داریم باید به سمت شفافیت پیش رویم.

وی خاطرنشان کرد: رانت و رانت خواری و ارز ۴۲۰۰ باعث شد برخی به سودهایی برسند اما خداوند را شاکریم نیروهایی به دنبال برگشت این منابع هستند و این اراده در سیستم حاکمیت کشور است.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه بخش خصوصی یعنی بخش خصوصی تمام ذی نفعان و باید این موضوع حمایت شود عنوان کرد: شفاف سازی همراه با گریدبندی و توجه ویژه به بخش خصوصی باید مورد توجه است.

وی با بیان اینکه همدان سابقه درخشانی دارد اما توجه ویژه به صنعت نشده و فرار مغزها از استان و مهاجرت را شاهد هستیم افزود: باید استان را ویژه برای بسترسازی توسعه صنعت ببینیم که تحقق این مهم در گرو این است که سازمان های دولتی واحدهای صنعتی را هم ویژه ببینند.

یکی از مدیران اقتصادی در حوزه اصناف نیز با اشاره به اینکه ۲۰۰ اتحادیه صنفی در استان فعالیت دارند اظهار کرد: باید اصلاح نظام قانون صنفی زودتر انجا شود و سهم اتاق اصناف از مالیات اختصاص یابد که این مهم هنوز رخ نداده است.

شمس با بیان اینکه مسائلی باعث شده در تولید استان وقفه ایجاد شود و هنوز برق برخی از واحدها آزاد حساب می شود و باعث افزایش قیمت ها شده در حالی که در برخی استان ها این موضوع را شاهد نیستیم گفت: در اتاق اصناف ایران نماینده ای از همدان حضور داشته باشد.

مدیرکل اقتصادی استانداری نیز با اشاره به اینکه سال ۹۹ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وصول تامین اجتماعی اتفاق افتاد و سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است گفت: ملزم کردن به وصول قابل تقدیر است.

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه در حوزه مالیات ظرفیت مالیات به یکباره رشد قابل توجهی داشته است گفت: باید در سیستم تصمیم گیران دولتی دو عامل تامین اجتماعی و مالیاتی در استان تغییر کند.

یکی از صاحبان واحدهای صنعتی استان نیز با بیان اینکه حذف تاریخی جلوگیری از ورود ماشین آلات را بردارید عنوان کرد: اخذ عوارض صادراتی نیز مانع تولید می شود.

وی با اشاره به سختگیری عجیب در برخی قوانین اظهار کرد: موضوع سرمایه درگردش انقباضی بانک ها نیز حل شود.

سجاد سوری؛ مدیرعامل شرکتی نوساز در استان نیز با بیان اینکه ما از بازیافت بطری های آب را به الیاف تبدیل می کنیم اما بانک ها بزرگترین مشکل در حوزه صنعت هستند خطاب به وزیر صمت گفت: جوانان نوپا را ببینید و بازدیدی هم از این واحدها داشته باشید .

نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت استان نیز خطاب به جمع و مدیرکل صمت عنوان کرد: مرا امروز به بی کفایتی متهم نکنید چون بدون دعوت اینجا حاضر شده و مطالبه گری می کنم، می گویند جلسه را به حاشیه نکشید کدام حاشیه!، ما مطالبه گریم، من نائب رئیس خانه صمت هستم، آقای شانیان از شما انتظار داشتم مرا به این جلسه دعوت کنید!.

 

دیدگاهتان را بنویسید