237953

رئیس سازمان صمت اعلام کرد

غیرفعال بودن ۳۵ محدوده و معدن به دلیل مشکلات زیرساختی در جنوب کرمان

دنیای معدن: رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با ابراز تاسف از غیرفعال بودن ۳۵ محدوده و معدن به دلیل عدم وجود زیرساخت های مورد نیاز در این منطقه خبرداد.

به گزارش دنیای معدن، مسلم مروجی فرد در گفت و گویی با اشاره به ظرفیت های معدنی در ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی از نبود زیرساخت های مورد نیاز انتقاد کرد و گفت: مشکلات معادن و صنایع معدنی در جنوب کرمان باعث عدم بهره برداری از ۳۵ محدوده و معدن شده که جای نگرانی دارد.

وی عدم وجود زیرساخت ها را بزرگترین مشکل فراروی و توسعه معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان عنوان کرد و افزود: راکد شدن و غیرفعال ماندن برخی از محدوده ها و صنایع معدنی به دلیل همین مشکلات زیرساختی است.

مروجی حوزه معادن مس، کروم و سنگ های ساختمانی را در جنوب کرمان منحصربفرد دانست و اظهار کرد: در جنوب کرمان ۸۹ پروانه بهره برداری معدن صادر شده که ۵۴ معدن فعال و ۳۵ عدد از این پروانه های بهره برداری غیر فعال هستند و در کنار این ۵۴ معدن فعال ۵۵ مجوز صنایع معدنی صادر شده که اقدام کم نظیری در جنوب کرمان محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان حذف بروکراسی اداری را مشوق سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته عنوان کرد و گفت: توسط این اداره کل اقدامات کم نظیری با حذف بروکراسی اداری برای جذب و تشویق سرمایه گذار انجام شده اما برخی مشکلات زیرساختی و عدم همکاری و همراهی برخی از دستگاه ها سبب دلسردی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در جنوب کرمان می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای خروج منطقه جنوب کرمان از محرومیت باید نگاه و توجه به این منطقه در رابطه با ایجاد زیرساخت ها تغییر نماید.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید