225459

میزان سرمایه گذاری در معادن استان سمنان ۱۱.۴ هزار میلیارد ریال است

دنیای معدن: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت و ذخایر مطلوب معدنی این دیار گفت: میزان سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی در این استان ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش دنیای معدن، علی تشنه دل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد معدنی استان سمنان، با اشاره به اشتغالزایی بخش معدنی در استان گفت: معادن استان با سرمایه گذاری مناسب برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی نبود زیرساخت های معدنی مناسب را یکی از مشکلات بخش معدن در این استان سمنان دانست و اضافه کرد: انجام فعالیت های معدنی در مقیاس کوچک و خرده پا در استان، مستهلک بودن ماشین آلات معدنی، کمبود نقدینگی واحدهای صنایع معدنی و بالابودن هزینه های اکتشاف و استخراج و بهره برداری معادن از دیگر مشکلات بخش معدن در استان سمنان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان بزرگ ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد تاکید کرد: استان سمنان را می توان پایتخت نمک و گچ ایران و جهان نامید.

تشنه دل با اشاره به جایگاه استان سمنان در تامین گچ و نمک کشور بیان کرد: ۶۰ درصد نمک مورد نیاز کشور و همچنین ۴۰ درصد از گچ مورد نیاز کشور از معادن استان سمنان تامین می شود.

وی تصریح کرد: استان سمنان با برخورداری از ذخایر غنی و متنوع معدنی و بهره برداری حدود ۴۰ نوع ماده معدنی ، دارای رتبه اول از نظر تولید گچ ، نمک ، سلستین و زئولیت ، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم ، رتبه سوم در تولید زغال سنگ و کرومیت و یکی از سه استان برتر کشور در تولید زغال سنگ است.

وی با بیان اینکه استان سمنان علاوه بر تأمین گچ و نمک در زمینه سایر مواد معدنی نیز صاحب نام است افزود: ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۲۰ درصد کرومیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم کشور از معادن استان سمنان استخراج می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید