237660

اختصاص نیم دهم درصد هزینه صنایع و معادن آلاینده به بخش‌های مختلف

دنیای معدن-رییس سازمان صمت کرمان گفت: برای جبران خسارت وارده از صنایع و معادن آلاینده به حوزه های مختلف، مقرر شد تا نیم دهم درصد از فروش آن‌ها اخذ شود.

به گزارش دنیای معدن، حسینی نژاد گفت: برای جبران خسارت وارده از صنایع و معادن آلاینده به حوزه راه، محیط زیست و بهداشت، مقرر شد تا نیم دهم درصد از فروش آن‌ها اخذ و با پیگیری شورای معادن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای رفع آلایندگی و یا خسارت در استان هزینه شود.

او بیان کرد: براساس دستور کار این جلسه در خصوص اعمال معافیت حقوق دولتی برای ۲ معدن سنگ‌آهن سادات و روی خان خاتون به منظور ایجاد ارزش افزوده و تولید کنسانتره مقرر شد تا این مسئله برای شورای عالی معادن فرستاده شود.

رئیس سازمان صمت استان کرمان افزود: براساس مصوبه شورای معادن استان کرمان، فعالیت اجرایی خط انتقال برق واحد کنسانتره معادن درآلو نیز آغاز شده تا در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

فداکار، استاندار کرمان هم در این جلسه گفت: واگذاری معادن، براساس قانون و انجام استعلام‌ها است و واگذاری معدن در مواردی که عملیاتی باشد، امکان پذیر است.

او افزود: تصمیم خلاف قانون نمی‌توانیم بگیریم و واگذاری معدن در جایی که قانونی و عملیاتی باشد، ممکن است و باید انجام شود.

فداکار در پاسخ به خواسته کامیون‌داران مبنی بر واگذاری یک معدن شن و ماسه به این صنف، گفت: با واگذاری معدن مخالف نیستیم و در صورت پاسخ مثبت دستگاه‌های مربوطه به استعلام‌ها و صدور مجوز، واگذاری صورت می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید