237620

اشتغال ۱۰ هزار نفر در معادن استان اصفهان

دنیای معدن-مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۱۰ هزار نفر در هزار و ۳۰۰ واحد معدنی استان اصفهان به طور مستقیم شاغل هستند.

به گزارش دنیای معدن، امیر حسین کمیلی گفت: بیش از هزار و ۳۰۰ مجوز معدنی در استان اصفهان صادر شده است که ۸۵۰ معدن دارای پروانه بهره برداری و ۱۵۰ مجوز برداشت شن و ماسه و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ پروانه اکتشاف و گواهی کشف هم صادر شده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه این استان از نظر معادن جایگاه خوبی را در کشور از آن خود کرده است، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد معادن استان اصفهان در زمینه تولید سنگ های تزئینی فعالیت دارند که انواع سنگ های گرانیت، مرمریت، تراورتن های رنگی در این استان تولید می شود.

او با اشاره به اینکه اصفهان از نظر تولید سنگ های گرانیت به عنوان یکی از بهترین استان ها محسوب می شود اضافه کرد: انتظار داریم یک سری از شرح وظایف شورای عالی معادن به شورای معادن استان ها واگذار و تفویض شود.

کمیلی خاطر نشان کرد: با تفویض اختیار به استان ها، امکان تعیین تکلیف پرونده های معادن از نظر تعطیلی، انتزاع، سلب صلاحیت، رفع انتزاع و رفع سلب صلاحیت در استان ها به صورت مطلوب تری انجام خواهد شد.

او افزود: با واگذاری یک سری از اختیارات شورای عالی معادن به شورای معادن استان ها، میزان تردد ها و مکاتبات اداری کاهش پیدا خواهد کرد و امکان تصمیم گیری در این موارد در استان خواهد بود.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به درخواست تعطیلی تعدادی از معادن در این استان گفت: رکود بازار، دلیل اصلی تعطیلی بعضی از معادن استان است و نداشتن نقدینگی معدن کاران و نداشتن ماشین آلات مناسب از دیگر دلیل این درخواست تعطیلی معادن است.

به گفته او، نداشتن کیفیت لازم در ۵۰ درصد از این معادن آن ها را به سوی تعطیلی کشانده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید