236494

صدور ۸ فقره گواهی کشف معادن در کردستان

دنیای معدن: معاون امور معادن ادراره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری ۸ فقره گواهی کشف معادن در کردستان صادر شده است.

به گزارش دنیای معدن، مهدی سیفی باغی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۲۵ فقره پروانه اکتشاف نیز توسط اداره کل صمت استان توسط صادر شده است.

معاون امور معادن ادراره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به این مطلب که از این تعداد ۱۱ فقره پروانه اکتشاف در زمینه کالا های فلزی بوده است، افزود: همچنین از این تعداد پروانه اکتشاف در سال جاری ۳ فقر مربوط به کالا های غیر فلزی و ۹ فقر سنگ های تزیینی و ۲ فقره سنگ لاشه و خاک رس بوده است.

او با بیان اینکه همچنین در زمینه اکتشافات معدنی و ساماندهی معادن در حال حاضر گام هایی به صورت جد برداشته شده، بیان کرد: انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های بیشتری در حوزه معدن استان باشیم.

سیفی باغی، با اعلام اینکه از ابتدای امسال ۹ فقره پروانه بهره برداری برای معادن استان صادر شده، یادآور شد: این تعداد پروانه بهره برداری از معادن شامل ۲ فقره پروانه مواد معدنی فلزی، ۲ فقر غیر فلزی، یک فقره سنگ تزئینی و ۴ فقره سنگ لاشه با اشتغال زایی مستقیم ۱۰۹ نفر بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید