232736

شهرضا دارای رتبه هشتم استان اصفهان در حوزه معدن است

دنیای معدن- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا گفت: این شهرستان ۴۴ معدن فعال با ظرفیت اشتغال ۳۰۷ نفر را دارد و رتبه هشتم حوزه معدن را در استان اصفهان کسب کرده است.

به گزارش دنیای معدن، محمدابراهیم خاتمی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال در فرمانداری شهرضا، اظهار کرد:  سال گذشته ۲ هزار و ۳۳۸ نفر تعهد اشتغال حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرضا در نظر گرفته شده بود که بیش از ۵۰۰ نفر  آن محقق شد.

وی یکی از دلایل عدم تحقق کامل سهمیه اشتغال در این بخش را توسعه فناوری تولید و کاهش صنایع نیرو بر عنوان کرد و گفت: کاهش نیاز به نیروی انسانی در حوزه تولید عامل دیگر کاهش این سهمیه معدنی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا در ادامه با اشاره به فعالیت شهرک های صنعتی این شهرستان، اظهار کرد: از ۶۲ واحد صنعتی راکد این منطقه، ۳۵ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی شهرضا وجود دارد ؛  ۳۲ واحد از این میان قابلیت احیا با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان را دارد و می‌تواند زمینه اشتغال ۴۶۰ نفر را فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان شهرضا دارای ۳۴۴ طرح صنعتی و معدنی در دست اجراست، افزود: این طرح ها شامل ۳۱۳ طرح جدید، ۳۱ طرح توسعه با سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان و اشتغال هشت هزار و ۳۷۸ نفر است.

خاتمی با بیان اینکه شهرستان شهرضا رتبه هفتم از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری و رتبه پنجم از نظر طرح‌های در دست اجرا ی صنعتی در استان  اصفهان داراست‌، اظهار کرد: این طرحها با سرمایه گذاری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان ظرفیت اشتغال ۶ هزار و ۵۶ نفر و   ۴۹۶ پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۹۰۰میلیارد تومان زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر را فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۷۶ واحدصنعتی فعال که توانسته اند بالغ بر ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کنند زمینه اشتغال ۶ هزار نفر  را در داخل شهرک و ۸۳ واحد صنعتی خارج از شهرک زمینه اشتغال دو هزار و ۶۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان شهرضا ادامه داد: هشت واحد صنعتی راکد خارج از شهرک‌ها با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی قابلیت احیا دارد .

وی درباره دریافت تسهیلات و همکاری بانک‌ها گفت: ۱۷ واحد صنعتی را  سال گذشته به بانک‌ها معرفی کرده ایم که سه واحد تایید و تنها یک واحد تسهیلات دریافت کرده است.

خاتمی تصریح کرد: ظرفیت زمین‌های شهرک‌های صنعتی تکمیل شده و زمینی برای واگذاری نمانده و زمین‌های باقی مانده متعلق به منابع طبیعی، راه و شهرسازی و یا در سند مالکیت شخصی افراد است.

وی خاطر نشان کرد: کمبودآب در فصل تابستان بین دامداران و کشاورزان و صنعتگران مشکلی جدی است که بخشی از این کمبود توسط تانکرهای آبرسان رفع می‌شود.

شهرستان شهرضا  در ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید