237116

صدور ۱۴۰پروانه اکتشاف معادن در قزوین

دنیای معدن-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۱۴۰پروانه اکتشاف معادن و ۱۰۳گواهی کشف با ۷۲میلیون تن ذخیره قطعی در قزوین صادر شده است.

به گزارش دنیای معدن؛ عزیزاله افضلی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در جلسه شورای معادن، اظهار کرد: در استان قزوین ۲۴۰پروانه بهره برداری معدنی با ۲۶۸میلیون تن ذخیره قطعی صادر شده است.

او افزود: پنج معدن متروکه، ۱۷۵معدن فعال و ۶۰معدن غیرفعال و راکد در استان قزوین وجود دارد و ظرفیت اشتغال زایی معادن استان براساس پروانه های بهره برداری سه هزار و ۷۰۰نفر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۱۴۰پروانه اکتشاف معادن و ۱۰۳گواهی کشف با ۷۲میلیون تن ذخیره قطعی در قزوین صادر شده است.

این مسئول ادامه داد: مواد معدنی شاخص استان شامل خاک های صنعتی، سلیس، مس، سرب، روی و سنگ لاشه است که در استحصال این مواد معدنی با مشکلاتی روبه رو هستیم.

افضلی با اشاره به چالش های حوزه معدن، بیان کرد: تمکین نکردن برخی دستگاه های اجرایی نسبت به مجوزهای صادره، بخش نگری و فقدان مکانیسم منسجم فرابخشی، ممانعت های ادارات، دستگاه ها، سازمان ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، سختگیری های گاه و بیگاه از فعالیت های معادن در خارج از مناطق چهارگانه حفاطت شده و کمبود نیروی با تجربه و فنی علی رغم افزایش معادن از جمله مشکلات این حوزه است.

او افزود: خوشبختانه در قزوین نسبت به استان های دیگر شرایط همکاری دستگاه های اجرایی بهتر است و مشکلات ذکر شده مبتلا به همه استان ها هست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: یک جلسه در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان برای حل مشکلات معدن کاران برگزار شد چون بخش عمده ای از مشکلات معدن کاران در حوزه معارضان محلی است که به رغم رعایت تمامی قوانین و مقررات امکان رشد و توسعه حوزه معدن را سلب می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید