233577

رئیس سازمان صمت زنجان:

سالانه ۱۲ میلیون تن مواد معدنی در زنجان استخراج می شود

دنیای معدن-رئیس سازمان صمت زنجان گفت: سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.

به گزارش دنیای معدن، ناصر فغفوری در گفتگویی از وجود ۳۸۸ معدن فعال در استان زنجان خبر داد و گفت: این استان ۳۵ نوع ماده معدنی دارد.

وی اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود و بیش از سه هزار نفر در معادن این استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۶ معدن غیرفعال در استان زنجان فعال شد، گفت: از مجموع معادن استان زنجان ۷۵ معدن سنگ تزئینی از جمله گرانیت، تراورتن و مرمریت و سنگ چینی با ذخیره قطعی ۷۵ میلیون تن در استان وجود دارد.

فغفوری تعداد پروانه های بهره برداری شده معدنی استان طی سال گذشته را ۳۵۷ فقره اعلام کرد و ابراز داشت: طی سالجاری در راستای تحقق شعار سال، معادن غیر فعال استان فعال می شود.

وی با بیان اینکه رونق و توسعه معادن برنامه مهم سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان است، گفت: در این میان با بررسی توجیه اقتصادی معادن و قابلیت توسعه آنها، با ارائه راهکارهایی و ورود سرمایه گذار جدید به معدن، بازاریابی های جدید و رفع مشکل معارضین نسبت به فعالسازی این معادن اقدامات لازم انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه معادن گرانیت، تراورتن سیلیس، سنگ لاشه و خاک رس از معادن استان زنجان هستند، افزود: اشتغال در بخش معادن استان بسیار خوب است و با احیای معادن اشتغال هم افزایش می یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید