237045

استاندار عنوان کرد:

فعال شدن 9 معدن راکد سیستان و بلوچستان

دنیای معدن: استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۴۱۷ شرکت معدنی در استان وجود دارد، گفت: ۹ معدن راکد استان از سال گذشته تا کنون فعال شده است.

به گزارش دنیای معدن، حسین مدرس خیابانی امروز چهار شنبه در نشست شورای معادن که با هدف ارائه برنامه ها و همچنین پروژه های در دست اقدام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در استان تشکیل شد، افزود: خوشبختانه همکاری جدی ایمیدرو با استان صورت گرفته که این امر در پیشرفت معادن بسیار موثر است.

وی افزود: معادن از جنس ثروت های زیرزمینی است که باید به اشتغال تبدیل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توجه به اهمیت و به فعلیت رساندن معادن و ایجاد ثروت و اشتغال برای استان تا کنون موجب اشتغال ۲۹۴۰۰ نفر شده است.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت و تنفیذ اختیار به استان در پیشرفت پروژه ها خاطرنشان کرد: امروز توقع داریم تا بخشی از اختیارات از مرکز به استان تنفیذ شود.

مدرس خیابانی تاکید کرد: برای انتقال آب دریای عمان ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که شرکت های معدنی بزرگ می‌تواند به این حوزه کمک کنند.

وی ادامه داد: خط انتقال آب دریای عمان از ۴ جبهه آغاز شده اما باید به آن سرعت ببخشیم تا بتوانیم این پروژه را در سال ۱۴۰۴ به سرانجام برسانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر سرعت بخشیدن به روند احداث زیرساخت‌ها در معادن اذعان کرد: همچنین معادن کوچک مقیاس نیز باید توسعه پیدا کند تا شاهد توسعه معدن در استان باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید