233916

مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری اولین دوره آموزش حفار و کمک حفار در منطقه جانجا

دنیای معدن: درراستای اجرای تفاهم نامه همکاری فی مابین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و دانشگاه زابل اولین دوره آموزش حفار و کمک حفار در منطقه جانجا برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مصطفی مولوی زرندی با بیان این مطلب گفت: مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان با همکاری واحد آموزش ایمپاسکو با تولیت مرکز آموزش و تحقیقات مواد معدنی یزد و دانشگاه زابل، اولین دوره آموزش حفار و کمک حفار را در محل معدن مس و طلای جانجا برگزار کرد.

وی در ادامه افزود: این دوره در راستای اجرای سیاست ارتباط صنعت و معدن با دانشگاه و بهره مندی از توان علمی تحقیقاتی آن، توسعه همه جانبه و شناسایی راه‌های افزایش مشارکت عمومی و انتفاع حداکثری مردم منطقه در عرصه‌های گوناگون تخصصی، ایجاد زیر ساخت های اشتغال از محل تفاهم‌نامه همکاری علمی و اجرایی میان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و دانشگاه زابل که در سال گذشته به امضا رسیده بود، برگزارشد.

مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: باهدف آموزش و استعدادیابی جوانان جویای کار استان و به ویژه منطقه شمال استان و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز به منظور بهره برداری از معدن مس و طلای جانجا این دوره برگزار شد.

مولوی تصریح کرد: در راستای اجرای اصل۴۴قانون اساسی و استفاده از توان بخش خصوصی، بهره برداری از معدن مس و طلای جانجا از طریق انجام مزایده عمومی دو مرحله به کنسرسیوم متشکل از شرکت های بزرگ معدن کاری کشور واگذار شد.

وی اظهار داشت: با فعال سازی معدن و کارخانه تولید کنسانتره مس و طلای جانجا و صنایع پایین دست آن، نقطه عطفی برای مردم منطقه رقم خواهد خورد و بخش چشم گیری از مشکل بیکاری این منطقه رفع خواهد شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید