237042

تحول بزرگ در انتظار معادن کرمانشاه/ استاندار تفاهم نامه ۱۱ هزار میلیارد تومانی با ایمیدرو امضا کرد

دنیای معدن- «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه در نشستی با «وجیه الله جعفری»، رییس هیات عامل ایمیدرو، یک تفاهم نامه ۱۱ هزار میلیارد تومانی با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) امضا کرد.

به گزارش دنیای معدن، استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گویی؛ هدف از امضای این تفاهم نامه بی سابقه را توسعه معدن و صنایع معدنی استان دانست و گفت: با اجرای این تفاهم نامه، آرزوی دیرینه کرمانشاه محقق و فرآوری قیرطبیعی و سنگ های تزئینی در استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه فرآوری معادن بزرگ قیرطبیعی و سنگ های ارزشمند کرمانشاه سالها در مرز آرزو و شعار مانده بود اما اکنون به آستانه عمل رسیده است، گفت: با اجرای این تفاهم نامه، شاهد یک اشتغالزایی بزرگ و ثروت آفرینی کلان در بخش صنعت و معدن کرمانشاه خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه در مورد مهمترین مفاد تفاهم نامه مشترک استانداری کرمانشاه با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، گفت: احداث نیروگاه ۳۵۰ میلیون یورویی توسط ایمیدرو، تامین اعتبار به مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال برای انجام مطالعات اکتشافی در ۷ محدوده معدنی استان، سرمایه گذاری ایمیدرو در محدوده های اکتشافی استان و احداث راه دسترسی به معادن گیلانغرب به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال توسط ایمیدرو از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

بهسازی ۸ کیلومتر جاده روستایی برای دسترسی به معادن فرامان کرمانشاه توسط ایمیدرو، احیاء و فعالسازی معادن کوچک مقیاس سطح استان در قالب ۵ بسته فعالسازی، طراحی واحدهای کوچک مقیاس فرآوری قیرطبیعی با همکاری مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران با سرمایه گذاری ایمیدرو، اجرای بسته سرمایه گذاری واحد سنگبری با تکنولوژی روز بر پایه مطالعات سند جامع سنگ تزئینی کشور و برگزاری دوره های آموزشی شناخت و فرآوری سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در استان از جمله دیگر مفاد این تفاهم نامه است که امیری مقدم به آن اشاره کرد.

169898032

دکتر باباخانی، معاون اقتصادی استانداری و دکتر دارابی، مدیرکل صمت استان و اعضای هیات مدیره شرکت ایمیدرو هم در مراسم امضای تفاهم نامه حضور داشتند.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۷۸۰ واحد صنعتی و ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و حدود ۳۰ هزار نفر هم در حوزه صنعت مشغول به کار هستند.

 

169898033

در حال حاضر تعداد ۸۴ پروانه اکتشاف و ۲۲۲ پروانه بهره برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تعداد کل معادن استان را ۲۲۲ فقره اعلام کرد که از این تعداد ۱۷۶ فقره فعال است.

 

دیدگاهتان را بنویسید