236913

معاون طرح های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد:

هم افزایی سازمان های مختلف برای تحقق سند جامع گوهرسنگ کشور/حمایت ایمیدرو از برگزیدگان در اولین همایش ملی علوم گوهر

دنیای معدن: حسام مقدم علی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو هم افزایی سازمان های مرتبط با حوزه گوهرسنگ را لازمه تحقق اهداف سند جامع گوهرسنگ کشور دانست.

به گزارش دنیای معدن به نقل از (ایمیدرو)، حسام مقدم علی،معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در اولین همایش ملی علوم گوهر ضمن اشاره به تدوین سند جامع گوهرسنگ در ایران افزود: همکاری، مشارکت و هم افزایی سازمان های مرتبط با این حوزه از جمله وزارت صنعت،معدن و تجارت،سازمان استاندارد،گمرک،اتاق بازرگانی و غیره لازمه تحقق اهداف این سند جامع گوهرسنگ است.

وی افزود: هدف ایمیدرو از راهبری سند جامع گوهرسنگ تسهیل گری، حمایت و بسترسازی است.این سازمان در بخش هایی همچون تامین مواد اولیه، فن آوری و فرآوری،منابع انسانی،زیر ساخت و فضای کسب و کار برنامه هایی را برای توسعه بخش گوهرسنگ در دست اقدام دارد. از جمله این برنامه ها می توان به ایجاد ۴ قطب گوهرسنگ در کشور اشاره کرد. مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایرانبه دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته در اولویت قرار دارد.علاوه براین، مراکزی نیز در یزد و آذر شهر در حال تجهیز هستند و مرکز دیگری در فردوس با کمک بخش خصوصی در حال تجهیز است.این مراکز منطقه ای می توانند به توسعه منابع انسانی،استانداردسازی و رفع موانع کسب و کار کمک کنند.

حمایت ایمیدرو از برگزیدگان همایش

مقدم علی خبر داد: ایمیدرو از برگزیدگان مسابقات اولین همایش ملی علوم گوهر حمایت خواهد کرد. در این راستا،فراهم کردن فرصت های آموزشی در خارج از کشور و نیز دعوت از مدرسین خارجی برای ارتقای دانش فنی در حوزه های مختلف اکتشاف،فرآوری و فن آوری را مد نظر قرار خواهد داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش افزود: امیدوارم شاهد برگزاری این همایش در سطح منطقه ای و بین المللی و با حضور تجار،فعالان و چهره های سرشناس منطقه ای و جهانی در حوزه گوهرسنگ باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید