236899

لزوم تغییر در چشم انداز صنعت استان یزد /تعاونی فراگیر در حوزه معادن راه اندازی شود

دنیای معدن-نماینده مردم یزد با اشاره به اینکه استان های همجوار پایه و اساس فعالیت های اقتصادی خود را صنایع بزرگ قرار دادند گفت: در حال حاضر صنایع آلاینده و سخت زیادی در استان یزد داریم و نیازمند تغییرات جدی در چشم انداز صنعت استان یزد هستیم.

به گزارش دنیای معدن، محمد صالح جوکار شامگاه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان یزد که با حضور وزیر صمت برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در حوزه معدن همواره بر عدم خاموش فروشی تاکید داشتند اما متأسفانه با توجه به اینکه ما در کشور در حوزه معدن راهبرد و چشم اندازی نداشتیم لازم است در ادامه به طور قطعی و دقیق در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و تحقق سیاست ها برنامه ریزی کنیم.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: 10 سال پیش گفته می شد که نباید خام فروشی و سنگ فروشی کرد و باید آهن را به فولاد تبدیل کرد اکنون باید گفت که فولاد هم نوعی خام فروشی است و باید صنایع پایین دستی تولیدات خود را افزایش دهند و با تکمیل زنجیره تولید ارزش افزوده داشت.

وی با تأکید بر اینکه در ادامه وزارت صمت باید در بخش صنایع پایین دستی وقت بیشتری اختصاص دهد گفت: استان یزد در بحث معادن و زنجیره تولید آهن و فولاد از جمله استان های موفق بوده است اما در زمینه صنایع پایین دستی اصلاً موفق عمل نکرده است.

جوکار خاطرنشان کرد: چشم انداز صنعت استان یزد نیازمند تغییرات جدی است، اکنون صنایع آلاینده و سخت زیادی در استان یزد استقرار دارد و ما با کمی صنایع هاتیک مواجه هستیم، در صورتی که دیگر استان ها پایه و اساس فعالیت های اقتصادی خود را به سمت صنایع جدید حرکت دادند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس هم همچون نماینده دیگر استان در خصوص تأمین آب استان از وزیر صمت خواست یک معدن برای انتقال آب به استان یزد اختصاص یابد چرا که مردم یزد تشنه هستند، استان نیاز به آب دارد و قطعا توسعه استان صنعتی و معدنی یزد به واسطه آب محقق می شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اظهار داشت: باید تعاونی فراگیر راه اندازی شود تا معادن در اختیار عده ای خاص قرار نگیرد و در ادامه ما به راحتی می توانیم نقدینگی که امروز در سطح بازار شاهد آن هستیم را رفع نموده و منافع زیادی برای کشور کسب کنیم.

فیلم "پالایشگاه" با نگاهی به حفظ و نجات صنعت نفت در دفاع مقدس ساخته می شود دستیابی متخصصان صنعت نفت به دانش فنی سبک سازی نفت سنگین/ برداشت از میادین مشترک افزایش می یابد اسلامی: قدرت صنعت هسته ای ایران تأثیر مضاعفی در روند مذاکرات داشت/ دشمن دست از حرکت های ایذایی بردارد

جوکار عنوان کرد: که زمین های شهرک های صنعتی امسال 4 برابر رشد قیمت داشته است و این موضوع یک چالش اساسی برای شرکت های دانش بنیان است زیرا برای تجاری سازی خود نیازمند زمین هستند و اکنون برای خرید آن مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما در یزد صنعتی نیازمند عدالت در توزیع زیرساخت هستیم چرا که تمرکز سرمایه گذاری در یک منطقه سبب فساد در آن منطقه می شود و باید با ساماندهی به این حوزه توزیع سرمایه ها در همه جای استان انجام شده و ما شاهد اجرای عدالت در استان باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید