236896

جهاددانشگاهی کرمان می تواند قطب معدنی جهاددانشگاهی کشور شود

دنیای معدن- معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی کشور گفت: به لحاظ منطقه ای جهاددانشگاهی کرمان می تواند قطب معدنی جهاددانشگاهی کشور شود.

به گزارش دنیای معدن، مهدی باصولی در حاشیه افتتاح مرکز خدمات ایمپلنت جهاددانشگاهی کرمان با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بودجه ای برای کارخانه فرآوری مواد کم عیار معدنی تخصیص یافته اما به حمایت مستمر نیاز دارد.

او با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی، در ادامه بازدید از کارخانه فرآوری و بررسی روند پیشرفت آن را هدف سفر خود به کرمان اعلام کرد و افزود: کارخانه فرآوری مواد معدنی کم عیار کرمان پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم مجلس شورای اسلامی حمایت لازم را از این کارخانه داشته باشد.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی کشور با بیان این مطلب که در حوزه معدن کارهای دانشی زیادی انجام شده اما هنوز کار زیادی در این خصوص باید صورت گیرد، تاکید کرد: باید بستری برای مشارکت همه نقش آفرینان، ذینعفان و نخبگان حوزه معدن ایجاد و به آنها کار سپرده شود.

او با بیان این مطلب که جهاددانشگاهی از فضای نخبگانی کشور استفاده می کند، گفت: پژوهشکده فرآوری مواد معدنی را در تربیت مدرس جهاددانشگاهی داریم اما به لحاظ منطقه ای جهاددانشگاهی کرمان می تواند قطب معدنی جهاددانشگاهی کشور بشود.

او دلیل ورود جهاددانشگاهی در حوزه فرآوری را تحقق شعار «ما می توانیم» عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین دکترمهدی بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان در این آئین به تبیین مزیت های کارخانه فرآوری مواد کم عیار معدنی پرداخت و عنوان کرد: به زودی این کارخانه راه اندازی می شود.

طبق اعلام وی، مطالعه و بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی و صنایع معدنی در استان های همجوار از جمله، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد توسط تیم تخصصی انجام شده و جهاددانشگاهی کرمان می تواند به عنوان مرکز معین، خدمات معدنی و تخصصی، طراحی خطوط فرایندی و معدنی را به این استان ها ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، دکترمحمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین از جهاددانشگاهی بابت خدمت رسانی به مردم تشکر کرد و با اشاره به قدمت همکاری خود با جهادانشگاهی عنوان کرد: نظام فناورانه را در کشور باید پایه ریزی کنیم و در این نظام جهاددانشگاهی یک نقش کلیدی می تواند داشته باشد.

به اعتقاد زاهدی، جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی در حوزه فناوری است و حمایت از آن به معنی کمک به کشور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید