236496

سعدمحمدی: اولویت اول ما در معدن، اکتشاف است

دنیای معدن-صبا نمایشی- اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ما برای سال ۱۴۰۱ حفاری ۶۰ هزار متری است که با این هدف ۷ دستگاه ماشین آلات معدنی خریداری شده و امیدواریم بتوانیم یک حرکت اکتشافی جدید را رقم بزنیم.

به گزارش دنیای معدن، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: ما نیاز به تجهیزات جدید در حوزه اکتشاف داریم در حال حاضر عمق اکتشاف ما در کشور متوسط 15 متر می باشد.

وی گفت: در دانشگاهها کمبود داریم دانشجوی ما در کشور واحدی به نام طراحی اکتشاف ندارد، دانشجوی رشته مهندسی اکتشاف نباید 2 واحد طراحی اکتشاف بخواند! وی اضافه کرد باید تغییرات هدفمند و اثر بخش در حوزه آموزش دانشگاهها داشته باشیم.
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات دارای هفت پروژه ملی است که تا پایان مهرماه، نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

index333

وی افزود: ما در ۶۰ پروژه توسعه‌ای به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان مشارکت داریم که سهم ما در آن ۷۰ هزار میلیارد تومان است. ما در تولید مستقیم ۵ میلیون تن فولاد نقش داریم که شامل فولاد آرتاویل ۱/ ۱ میلیون تن، آهن‌اسفنجی بیجار ۱/۶ میلیون تن، اسفنجی اقلید ۱/۱ میلیون تن و سرمد ۱/۱ میلیون تن است.
سعد محمدی گفت: اتحادیه اروپا 20 عنصر را به عنوان عناصر استراتژی سرمایه‌گذاری در دنیا معرفی کرده است، ما در یک دهکده جهانی زندگی می‌کنیم . سمت و سوی سرمایه گذاری و آینده به لحاظ هوشمندسازی باید به گونه ای باشد که همسو با آنها حرکت کنیم. لیتیوم، کبالت، عناصر نادر خاکی توجه ویژه داشته باشیم.

 

photo_2022-08-23_09-47-38

 

دیدگاهتان را بنویسید