236462

چهار معدن لرستان در مناطق حفاظت شده وجود دارد

دنیای معدن: پرداخت حقوق دولتی و عدم احیاء معادن پس از اتمام پروانه های اکتشاف و بهره برداری و گاهاً برداشت های بیش از میزان تعیین شده در مجوزهای مربوطه را اصلی ترین مشکلات معادن شهرستان چگنی بیان کرد.

به گزارش دنیای معدن، علی سالاروند در پایش میدانی از معادن سنگ شهرستان چگنی که با حضور معاون دادستان مرکز لرستان انجام شد، اظهار کرد: در استان چهار معدن در مناطق حفاظت شده وجود دارد و مابقی معادن در عرصه های منابع طبیعی قرار دارند.

وی ادامه داد: همه این معادن به دلیل اتمام پروانه بهره برداری و سایر مشکلات تعطیل هستند و فقط یک معدن در مرز منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد طی سال گذشته فعال بوده است که با تعرض به مرز منطقه موجب خسارت به محیط زیست شده که پرونده این تخلف در مراجع قضایی مفتوح و در حال پیگیری است.

سالاروند عدم پرداخت حقوق دولتی و عدم احیاء این معادن پس از اتمام پروانه های اکتشاف و بهره برداری و گاهاً برداشت های بیش از میزان تعیین شده در مجوزهای مربوطه را اصلی ترین مشکلات معادن شهرستان چگنی دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به لزوم نظارت مستمر بر فعالیت معادن، از پایش پهبادی معادن استان با همکاری و پیگیری سازمان صمت خبر داد و گفت: کنترل هوشمند فعالیت های معدنی و کنترل میزان برداشت آن ها توسط ارگان های متولی در دستور کار قرار دارد.

در این بازدید حیدری، معاون دادستان مرکز استان ضمن درخواست بررسی عکس های هوایی و نقشه های موجود خواستار توجه همه معدن داران به مباحث محیط زیستی و حقوق عامه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید