235722

از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری؛

شبکه های برق رسانی نیمه تمام معادن خراسان شمالی تکمیل می شود

دنیای معدن: معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی گفت: شبکه های برق رسانی نیمه تمام معادن این استان تکمیل می شوند.

به گزارش دنیای معدن، علی اصغر رضازاده در گفت و گویی، اظهار کرد: با اختصاص اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی پروژه برق رسانی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: از محل این سفر ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های معادن استان اختصاص یافت که این اعتبار برای برق رسانی معادن هزینه شد.

رضازاده ادامه داد: در همین راستا برای معادن شبکه های برق رسانی ایجاد شد که هر یک از این شبکه ها، برق رسانی به چندین معدن را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای این پروژه، ایجاد شبکه برق رسانی شروع و بعد از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار سفر مقام معظم رهبری، اعتباراتی نیز سالانه اختصاص می یافت که برای تکمیل این پروژه ها هزینه می شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال نیز اعتباری اختصاص یافته که برای این پروژه هزینه می شود و با اختصاص این اعتبار، شبکه نیمه تمام برق رسانی تکمیل می شود.

وی ادامه داد: بعد از این در نظر داریم تا آسفالت راه دسترسی معادن را در دستور کار خود قرار دهیم، بطوریکه در حال حاضر زیرسازی ساخت راه دسترسی به برخی از معادن انجام شده و آسفالت آن باقی مانده است که با اختصاص اعتبار این پروژه نیز اجرایی می شود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی افزود: ۲۰ کیلومتر زیرسازی راه دسترسی به معادن انجام شده که باید آسفالت آن انجام شود.

گفتنی است در این استان ۲۰۴ معدن ثبتی وجود دارد که ذخیره مواد معدنی در معادن این استان حدود دو میلیون تن است.

استخراج سنگ لاشه، مرمر، مرمریت، بوکسیت، آهن، مس، باریت، مارن، پوکه معدنی و سنگ‌های تزیینی برای حدود ۲ هزار نفر در این استان فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید