235678

مرتضوی: اگر ۵۰ درصد معادن کشور را بهره‌برداری کنیم نیازی به صادرات نفت نیست

دنیای معدن: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اگر بتوانیم در حوزه معدن که یکی از مزایای نسبی ایران است تنها ۵۰ درصد معادن را استحصال کرده و به بهره‌برداری برسانیم، دیگر نیازی به صادرات نفت نخواهیم داشت.

به گزارش دنیای معدن، چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر امروز سه‌شنبه چهارم مرداد ماه سال جاری برگزار شد.

سید صولت مرتضوی در جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان تهران اظهار کرد: اگر بتوانیم در حوزه معدن که یکی از مزایای نسبی ایران است تنها ۵۰ درصد معادن را استحصال کنیم دیگر نیازی به صادرات نفت نخواهیم داشت.

وی افزود: باید برای اسکورت واردات نفت خام از ناوگان نظامی هم استفاده کنیم و در صورتی که معادن کشورمان را استحصال و صادر کنیم باز هم نیاز به صادرات نفت نبوده و در این صورت دیگر دشمنان نمی‌توانند نفت ما را تحریم کنند بلکه این ما هستیم که نفت خود را به آن‌ها نمی‌دهیم.

مرتضوی با بیان اینکه کشور ما می‌تواند مؤلفه‌های اقتصادی را اصلاح کند، یادآور شد: در این صورت هم تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد و هم ایجاد درآمد می‌کند و هم می‌توانیم فاصله طبقاتی و ضریب جینی را کاهش دهیم.

مرتضوی یادآور شد: با همکاری سه ضلع دولت، بخش خصوصی و جوانان دانشمند می‌توانیم دست به دست هم داده و به اقتدار اقتصادی برسیم.

وی افزود: اراده دولت سیزدهم بسترسازی برای کارآفرینی و افزایش تولید ملی و رفع سایر موانع تولید است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی هم در حوزه معاونت رئیس جمهور و هم خود ریاست جمهوری برای رفع موانع تولید برگزار می‌شود؛ رئیس جمهور کارگروه‌هایی را برای بازگشت بنگاه‌های راکد به فرآیند تولید تشکیل و آن‌ها را مأمور به رفع موانع تولید کرده‌اند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد آزاد سازی سواحل تصریح کرد: در سواحل شمالی کشور همه سواحل آزاد شده‌اند، اما ایجاد امکانات در سواحل زمان بر است و بر اساس اعلام استانداری‌های شمالی ۲۰۰ نقطه برای استفاده مردم از سواحل در نظر گرفته شده و وزارت کشور متولی پیگیری آن است.

وی در خصوص پرداخت یارانه جاماندگان گفت: رئیس جمهور همواره بر رعایت حق مردم و سخت گیری در پرداخت یارانه معترضان تأکید دارد.

وی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: دولت فرآیند تصمیم گیری در این خصوص را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید