234965

نیکزاد: پست برق ۴۰۰ کیلو ولت برای تامین برق معادن نهبندان احداث می‌شود

دنیای معدن - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت برای برق‌رسانی به معادن نهبندان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود که اجرای آن تحول عظیمی در منطقه خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن، علی نیکزاد در جلسه جمع ‎بندی مصوبات سفر به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه اظهار داشت: این طرح ۵۰ درصد توسط شرکت توانیر، ۳۰ درصد توسط ایمیدرو و ۲۰ درصد توسط استانداری خراسان جنوبی تامین اعتبار خواهد شد که احداث این پست نقش موثری در حضور پررنگ سرمایه‌گذاران برای اکتشافات معدنی خواهد بود.

وی بیان کرد: در این سفر تصمیمات خوبی برای احداث راه‌ها شهرستان‌های سربیشه و نهبندان از محل ماده ۵۶ گرفته شد و قرار شد در مرکز جلسه گذاشته شود و این موضوع را برای راه‌های استان پیش ببریم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها برای زیرساخت شهری و در اختیار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای احداث راه روستایی قرار گیرد، اضافه کرد: اعتبارات خوبی در حوزه عشایری برای ساخت راه، آبرسانی، خرید تانکر آبرسانی و خرید گریدر مدنظر قرار گرفت تا در اختیار مجموعه قرار گیرد.

نیکزاد عنوان کرد: برای احداث محور اصلی بیرجند - نهبندان ماده ۵۶ پیگیری می‌شود و هم ۴۲ میلیارد تومان که در اختیار شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی است، مقرر شد که تخصیص آن ۱۰۰ درصد شود.

وی با اشاره به نبود آب و یا نداشتن آب بهداشتی برخی شهرهای منطقه از جمله شهر دُرح هم گفت: برای این مناطق قرار شد هم مخزن و هم آب شیرکن احداث شود و هم آبرسانی به مناطق را شرکت آب و فاضلاب قبول کرد.

نیکزاد افزود: ۲۶ میلیارد تومان اعتبار را منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه اختصاص داد تا اقدام بزرگی در مناطق صورت گیرد.

وی بیان کرد: تکمیل سد تغذیه‌ای بندان که طرحی متعلق به یک دهه قبل است، ۲۱ میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد که قرار شد ۱۶ میلیارد تومان وزارت نیرو تامین کند و پنج میلیارد تومان را هم استاندار خراسان جنوبی اختصاص داد تا این طرح در سال جاری به اتمام برسد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبرسان پایدار به عشایر منطقه در سفر رییس جمهور دو مصوبه داشت، اضافه کرد: در این خصوص ۳۵ میلیارد تومان دولت در مصوبات سفر تعهد کرده که پیگیری خواهیم کرد که ۱۰۰ درصد تخصیص یابد و ستاد اجرایی حضرت امام (ره)  برای خرید ۲ دستگاه گریدر به ارزش ۲۰ میلیارد تومان را تعهد کرده که پیگیر اختصاص کامل آن هستیم.

نیکزاد بیان کرد: قرار شد احداث درمانگاه تامین اجتماعی در سربیشه از سوی وزارتخانه متولی پیگیری شود، همچنین در هر شهرستان نهبندان و سربیشه سه تا از آبنماهایی که در تردد مردم ایجاد مشکل می‌کند، اصلاح شود.

وی ادامه داد: قرار شد که دستگاه حمل زباله و آتش نشانی و قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها مرزی قرار گیرد.

نیکزاد گفت: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز قول داد که ۸۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های سربیشه و نهبندان تا پایان سال جاری تحث پوشش اینترنت قرار گیرند.

وی عنوان کرد: در این سفر تمرکز ما تصمیم گیری از محل اعتبارات ملی بود، مصوبات سفر به شهرستان نهبندان و سربیشه خراسان جنوبی به صورت ماهانه پیگیری خواهد شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف سفر به خراسان جنوبی حل مشکلات و باز کردن گره از مشکلات مردم است، اضافه کرد: صورت جلسه‌ای که من می‌نویسم و یا تصمیمی که گرفته می‌شود باید اجرا شود، یک ماه بعد این موارد را در مجلس پیگیری می‌شود.

نیکزاد با تاکید براینکه بودجه‌ ریزی ما در سطح کشور اشتباه است و از هزار و ۳۹۴ هزار میلیارد تومان بودجه کشور، ۸۵ درصد دست سازمان‌ها و وزارت‌خانه در مرکز است، اضافه کرد: وقتی در این مناطق محرومیت‌ها را می‌بینیم باید آنچه را می‌توانیم، انجام دهیم.

وی بیان کرد: شهر نهبندان شهر کویری است که باید در راستای مدیریت مصرف انرژی در طراحی ساختمان‌ها موضوع کاهش مصرف انرژی مدنظر قرار گیرد.

سفر یکروزه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی صبح امروز (شنبه) با استقبال استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استان آغاز شد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این سفر از برخی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بازدید کرد.

بازدید از باند دوم درح - ماهیرود و برخی از محورهای روستایی بخش مود، بازدید از طرح آبرسانی به محلات عشایری نهبندان و بازدید از سد تغذیه‌ای بندان از دیگر برنامه‌های نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دهم و یازدهم خرداد امسال با همراهی جمعی از معاونان وزرا و مدیران کشوری به خراسان جنوبی سفر کرد و در این سفر از برخی پروژه‌های عمرانی و ظرفیت‌های شهرستان‌های غربی استان شامل طبس، فردوس، سرایان و بشرویه بازدید شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید