232249

بازگشت ۲۱ معدن لرستان به چرخه تولید/ برق رسانی و آسفالت جاده معادن در دستور کار است

دنیای معدن: نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از بازگشت ۲۱ معدن در این شهرستان به چرخه تولید با رأی شورای عالی معادن خبر داد.'

به گزارش دنیای معدن، محمد خدابخشی، در وبینار بررسی مسائل و مشکلات معدن داران الیگودرز که با حضور رضا محتشمی پور، معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: براساس طرح رونق بخشی معادن الیگودرز در سال ۹۸ و با پیگیری های مستمر و با رأی شورای عالی معادن، ۲۱ معدن به چرخه تولید بازگشتند که تا بحال ۱۱ معدن مجوز آن ها صادر و بقیه نیز به زودی انجام خواهد شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لیست تعداد معادن جامانده نیز تهیه شده که به شورای عالی معادن ارسال خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم مشکل آن ها را رفع و به چرخه تولید بازگردند.

خدابخشی با اشاره به مشکلات اساسی معادن، بیان کرد: جرائم، عدم تمدید مجوز، صدور پروانه اکتشاف، معارضین محلی، مشکلات منابع طبیعی، برق رسانی، تعریض جاده ها و ... ازجمله مشکلات معادن هستند که باید بتوانیم آن ها را رفع کنیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زیرساخت های معادن، اظهار کرد: پروژه برق رسانی به معادن به طول ۱۶ کیلومتر با هماهنگی شرکت توزیع برق استان در دستور کار است و برای این پروژه ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که پیمانکار آن انتخاب شده و در اردیبهشت ماه شروع به کار خواهد کرد که امیدواریم تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد.

وی با اشاره به پروژه آسفالت جاده معادن، تصریح کرد: جاده معادن سمت باد باد که مشکل اصلی آن دسترسی هفت کیلومتر جاده و دو و نیم کیلومتر جاده مشترک سه راهی شول آباد و جوشان است که با پیگیری های صورت گرفته باید تعریض و آسفالت شود که مجموعاً ۹ و نیم کیلومتر آسفالت در شهرستان الیگودرز و به همین میزان در خرم آباد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است که در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

خدابخشی در رابطه با نوسازی ماشین آلات معدن داران، افزود: در این رابطه دو مسیر صندوق بیمه فعالیت های معدنی و وارد کردن ماشین آلات با پنج سال کارکرد وجود دارد که بهترین راه آن در مسیر صندوق بیمه فعالیت های معدنی است که طبق قوانین کلیه درخواست های آن ها را جمع آوری و امیدواریم تغییراتی در معدن رخ دهد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: براساس مصوبات شورای عالی معادن، حقوق دولتی معادن درصدی از فروش آن ها صرف زیرساخت ها می شود./

 

دیدگاهتان را بنویسید