234921

تأکید پاکستان بر گسترش همکاری با قرقیزستان در زمینه انرژی و مواد معدنی

دنیای معدن: در دیدار سفیر قرقیزستان در «اسلام آباد» و وزیر دارای پاکستان اعلام شد که طرف پاکستانی علاقه مند به گسترش همکاری در زمینه انرژی و واردات و صادرات مواد معدنی است.

به گزارش دنیای معدن، در دیدار «اولان بیک توتویایف» سفیر قرقیزستان در «اسلام آباد» و «مفتاح اسماعیل» وزیر دارایی پاکستان دورنمای همکاری های تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، طرف پاکستان اعلام کرد که علاقه مند به گسترش همکاری با قرقیزستان در زمینه انرژی و واردات و صادرات مواد معدنی است.

طرفین بررسی بیشتر در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین قرقیزستان و پاکستان و توسعه همکاری در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی، انرژی، نساجی و صنایع دارویی توافق کردند.

توتویایف پیشنهاد کرد که امکان ایجاد صندوق سرمایه گذاری قرقیزستان و پاکستان را در نظر بگیرند که بدین ترتیب همکاری های دوجانبه را از طریق تامین مالی کارآمدتر پروژه ها و ابتکارات مختلف گسترش دهند.

اسماعیل نیز متقابلا آمادگی خود را برای بررسی پیشنهاد فوق اعلام کرد.

وی همچنین از علاقه پاکستان به گسترش همکاری ها در زمینه انرژی و واردات و صادرات مواد معدنی خبر داد.

«دستان دیوشکیف» سفیر قرقیزستان در «نورسلطان» نیز با «مارات آزیلخانوف» معاون مجمع مردمی قزاقستان دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد زمینه های اصلی فعالیت بین قومیتی در قزاقستان و همچنین افزایش همکاری های بیشتر بین مجمع مردمی قزاقستان و مجمع مردمی قرقیزستان گفت و گو کردند.

پس از این دیدار، طرف قزاقستان آمادگی خود را برای رواج زبان قرقیزی در قزاقستان، میراث تاریخی حماسه ماناس و همچنین توسعه بیشتر همکاری های فرهنگی اعلام کرد.

شایان ذکر است که روزهای فرهنگ قرقیزستان در قزاقستان، برای پاییز امسال برنامه ریزی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید