234436

صدور 81 مجوز معدنی در سمنان/ معدن داران چقدر از حق دولت را داده اند؟

دنیای معدن: معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور 81 مجوز معدنی در این استان و رشد 270 درصدی وصول حقوق دولتی معادن استان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، علی اکبر علیخانی، معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات معادن استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: در سال گذشته در حدود 770 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال 99، افزایش 270 درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: در سال گذشته، 81 فقره مجوز معدنی در استان سمنان صادر شده است که از این تعداد، 25 فقره پروانه اکتشاف، 23 فقره گواهی کشف و 33 فقره پروانه بهره برداری است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به رشد 197 درصدی سرمایه گذاری در بخش معدن تصریح کرد: در این مدت، 33 فقره پروانه بهره برداری در حوزه معدن با سرمایه گذاری 807 میلیارد ریال در این استان صادر شده است.

وی بیان کرد: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری، زمینه اشتغال 235 نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است.

علیخانی اضافه کرد: حدود 670 واحد معدنی در استان سمنان دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از 22 میلیون تن مواد معدنی در استان وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: بر اساس گواهینامه های کشف صادره در سال گذشته، ذخیره قطعی مواد معدنی استان به حدود 700 میلیون تن می رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید